Dirigents de l’1-O
Casado es regira contra empresaris i bisbes catalans i els assenyala com a «còmplices» dels indults
Les paraules del president de la patronal CEOE, Antonio Garamendi, defensant el possible impacte positiu dels indults van descol·locar el PP. És cert que Garamendi les va matisar més tard, quan va assegurar que com a màxim representant dels empresaris espanyols no podia tenir «una opinió taxativa», però el mal als conservadors ja estava fet. Aquestes declaracions, sumades a les d’institucions com Foment del Treball, el Cercle d’Economia i fins i tot els bisbes catalans han fet aparèixer Pablo Casado, president del PP, desconnectat de la societat civil. No obstant, Casado s’ha reafirmat en la seva posició i aquest dissabte ha arribat a dir que el «responsable» dels indults serà Pedro Sánchez, però també hi haurà «molts còmplices» en la societat civil.
«Només hi haurà un responsable, que és el president del Govern, que proposa aquesta mesura [els indults] al Consell de Ministres, i hi haurà molts còmplices, que són només aquells que des de partits polítics estan aplaudint aquesta mesura i, últimament també, aquells que des de la societat civil intenten dir que aquesta mesura va dirigida al retrobament, la concòrdia i la convivència», ha declarat en una breu roda de premsa en la Puerta del Sol, on ha assistit a la presa de possessió d’Isabel Díaz Ayuso.
Casado no entén que Sánchez es doni per satisfet amb aquest recolzament de la «societat civil» i menyspreï el que opina el principal partit de l’oposició. «El Parlament no pot estar al marge», ha proclamat. No obstant, l’Executiu de coalició PSOE-Podem tenen una majoria parlamentària que recolza la mesura de gràcia per als dirigents de l’1-O com s’ha pogut veure en les últimes setmanes a la Cambra baixa.
Notícies relacionadesAquest dissabte s’ha sabut que Sánchez compareixerà el 30 de juny davant el Congrés per informar del desenvolupament de les últimes cimeres europees i de la situació política i econòmica, en el context de la qual donarà compte de la seva decisió sobre els indults als líders del procés. Encara no se sap si els decrets amb la llibertat dels polítics independentistes s’aprovaran en el Consell de Ministres del dia 22 o del 29.
La seva compareixença serà a petició pròpia per informar del Consell Europeu extraordinari celebrat el 24 i 25 de maig i de la cimera prevista per a la setmana vinent a Brussel·les.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Compareixença al Congrés Sánchez es presenta com un «polític net», rebutja llançar la tovallola i ofereix als socis l’«impuls més gran contra la corrupció»
- El rugit del foc que arrasa "el territori que estimes"
- El president del Sabadell descarta recolzar l’opa del BBVA
- L’Ecofin relaxa les regles fiscals per augmentar la despesa en defensa
- L’Audiència obre diligències a Netanyahu per l’assalt al vaixell de la flotilla de Gaza