Ampliació de l’aeroport de Barcelona

Puigneró defensa inversions per als aeroports de Girona i Reus

Aena recorda que tres aeròdroms no configuren un ‘hub’ i que l’ampliació és imprescindible

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha assegurat aquest divendres que no acceptarà un projecte d’inversió a l’aeroport de Barcelona si Aena no es compromet a millorar la connectivitat amb els aeròdroms de Girona i Reus.

El també vicepresident del Govern ha recordat en declaracions a l’agència ACN que «hi ha inversió» a Josep Tarradellas però també «cal executar» els projectes de connectivitat amb els aeroports que hi ha a Vilobí d’Onyar (Selva) i Reus. Per al conseller de Territori, és «imprescindible» que Catalunya es converteixi en un ‘hub’ aeroportuari.

Notícies relacionades

La posició del conseller ha sigut considerada en fonts del sector com a errònia, perquè el paper de ‘hub’ aeroportuari se li ha d’atribuir tan sols a una infraestructura i no a una ineficient xarxa d’aeroports locals, més orientats a la captació de visitants que per ser útil per a passatgers en trànsit. La polèmica entorn de l’ampliació de l’aeroport de Barcelona ha arrossegat el Govern, que manté posicions poc clares a l’hora d’afrontar una posició consensuada davant el projecte d’ampliació d’Aena. Des d’Aena insisteixen que el projecte de ‘hub’ internacional per a l’aeroport de Barcelona no té res a veure amb els aeroports de Girona i Reus, que mantindran el seu atractiu com a destinació final de vols però mai com a node de connexió amb vols internacionals.

En els últims mesos s’ha repetit l’axioma que «tres aeroports no fan un ‘hub’», ja que les necessitats d’aquesta infraestructura de connexió és que els passatgers puguin passar d’un vol a un altre de la manera més fàcil i no amb un transbord d’un centenar de quilòmetres per tren o carretera. La negociació que s’iniciarà dilluns per definir el redactat final del projecte d’Aena, amb municipis i organitzacions contràries a l’ampliació, hauria de dibuixar amb precisió el compromís col·lectiu per ampliar la tercera pista en terrenys protegits i establir les compensacions adequades que millorin l’entorn natural de l’aeroport o altres zones de Catalunya. Els grans beneficiats del projecte d’ampliació seran els propietaris de les zones directament afectades, tant per l’ampliació de la pista com per la compra de terrenys per part d’Aena per tal de la seva naturalització posterior. Les mesures de protecció mediambiental serien les primeres a aplicar-se, segons la normativa mediambiental.