Les pimes, protagonistes de Prime Day de Amazon

Bonsai Granada, Earwaves, Cervezanía i Aquisana, protagonistes juntament amb altres petits negocis de la campanya d’Amazon de recolzament a les pimes espanyoles amb motiu de Prime Day, l’esdeveniment més important d’ofertes d’Amazon, que se celebra a tot el món el 21 i 22 de juny.

Les pimes, protagonistes de Prime Day de Amazon
3
Es llegeix en minuts

L’últim any ha sigut difícil per a tothom a molts nivells. En l’àmbit econòmic les petites i mitjanes empreses han sigut de les més afectades per la crisi sanitària. Moltes han vist en perill la seva supervivència i s’han vist obligades a afrontar canvis importants en el seu model de negoci.

La venda ‘online’ ha sigut la manera de tirar endavant de molts petits negocis. I aquesta incursió «d’emergència» al terreny de l’‘e-commerce’ serà un canvi permanent. En aquest context, Amazon ha donat el seu recolzament a les pimes espanyoles: més de 9.000 petites i mitjanes empreses venen els seus productes a través de la seva web no només a Espanya, sinó que més de la meitat també exporta els seus productes a altres països.

Les històries d’alguns d’aquests petits negocis protagonitzen la nova campanya de recolzament d’Amazon a les pimes amb motiu de Prime Day, el seu esdeveniment d’ofertes a nivell global, que l’any passat va suposar per a les empreses que venen a Amazon –la majoria de les quals són pimes– més de 3.500 milions de dòlars en vendes a tot el món.

Si bé la pandèmia ha suposat enormes desafiaments per a les petites i mitjanes empreses, aquestes han continuat creixent gràcies a Amazon. Des de l’inici de la crisi sanitària, els col·laboradors comercials d’Amazon –majoritàriament petites i mitjanes empreses– han experimentat un creixement de les vendes de més del 50% respecte a l’any anterior. No s’ha d’oblidar que prop del 60% de les unitats que ven Amazon a tot el món són de venedors independents, majoritàriament pimes. Només el 2020, la companyia va invertir més de 18.000 milions de dòlars i va engegar més de 250 eines i serveis per ajudar els seus col·laboradors comercials a gestionar i fer créixer els seus negocis a Amazon. S’estima que el 2020 les petites i mitjanes empreses que venen a Amazon van obtenir beneficis per valor de més de 25.000 milions de dòlars a tot el món.

Prime Day 2021: més d’un milió d’ofertes

Prime Day 2021: més d’un milió d’ofertesAquest Prime Day, i durant la resta del 2021, Amazon invertirà 85 milions d’euros addicionals a promocionar les pimes de tot el món per ajudar-les a augmentar les vendes i a arribar a nous clients. Aquest Prime Day, l’esdeveniment més important d’ofertes d’Amazon que se celebra a tot el món el 21 i 22 de juny, Amazon tornarà a abocar-se en les petites i mitjanes empreses.

A Espanya, la companyia potenciarà la compra d’articles venuts per petites i mitjanes empreses i marques nacionals seleccionades a la botiga d’Amazon, i bonificarà els seus clients Prime del 7 al 20 de juny amb 10 euros de saldo que podran utilitzar en les seves compres durant Prime Day, el 21 i 22 de juny, quan gastin 10 euros en aquests negocis. Aquesta promoció està totalment finançada per Amazon per ajudar els clients a descobrir els productes d’artesans i empresaris locals.

Desenes de milions de clients van recolzar les petites i mitjanes empreses en les dues setmanes prèvies a Prime Day 2020, cosa que va generar més de 900 milions de dòlars en vendes a nivell global per a les petites empreses incloses en la promoció «Compra 10 € en pimes, emporta’t 10 € en Prime Day». Aquest any a més els clients Amazon Prime podran comprar més d’un milió d’ofertes de Prime Day de col·laboradors comercials que venen a Amazon –majoritàriament petites i mitjanes empreses– de tot el món.

Casos d’èxit

Casos d’èxit

* Cervezanía, una empresa sevillana de paquets d’elaboració de cervesa artesana i hidromel. Venen els seus productes a través d’Amazon a tot Europa i el 80% de les seves vendes són a través d’aquest canal.

* Earwaves, una empresa emergent de venda d’equipament per a ‘crossfit’. El 2020 van potenciar la venda de productes per fer exercici a casa i la seva facturació va créixer un 20% durant el confinament. Més de la meitat de les seves vendes a través d’Amazon són exportacions.

Notícies relacionades

* Aquisana, una marca especialitzada en cosmètica orgànica i suplements alimentaris. Els seus productes han conquistat consumidors de tot Europa, a qui ven a través d’Amazon. 

* Bonsai Granada, una empresa familiar que fa 15 anys que està dedicada en exclusiva al món del bonsai i tot el que engloba per tenir-ne cura, i que des de fa 4 anys ven eines per a la cura de bonsais a tot Europa a través d’Amazon.

Temes:

Amazon