Per fabricar 152 trens

Alstom contractarà 750 empleats a BCN després d’aconseguir un contracte de 1.400 milions de Renfe

  • El fabricant ferroviari francès preveu el subministrament de 152 trens, d’un i dos pisos, que es construiran a la seva fàbrica a Santa Perpètua de Mogoda

  • Els treballs d’acoblament no començaran fins a mitjans del 2022 i els sindicats dubten que l’empresa compleixi les previsions de contractació

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El fabricant ferroviari Alstom preveu duplicar la seva actual plantilla a la planta de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) per poder complir amb el contracte per fabricar 152 trens a Renfe, per import de 1.447 milions d’euros. Actualment, a la planta vallesana de l’empresa d’origen francès hi treballen unes 750 persones i la previsió de la direcció és acabar duplicant aquest nombre amb contractacions que pretenen estabilitzar, tal com expliquen fonts de la companyia. Des dels sindicats, no obstant, desconfien de les projeccions realitzades des de la direcció –«tant de bo», asseguren des del comitè d’empresa– i estimen que finalment el volum de nous llocs de treball serà menor.

Renfe va fer públic a principis de març l’adjudicació d’un macrocontracte per valor de 2.445 milions d’euros, dividit en dos lots que van ser assignats a Alstom Transporte i a Stadler Rail Valencia. El més gran va ser el que es va emportar Alstom, que aquest dilluns ha oficialitzat per la seva banda l’acceptació del contracte, i que consisteix en el subministrament de 152 trens, d’un i dos pisos, així com el manteniment de 56 i el subministrament de peces addicionals. Tot per un import de 1.447 milions d’euros. L’altre contracte, el de Stadler, és per a la fabricació de 59 trens, per valor de 998 milions d’euros.

Després de l’adjudicació dels contractes, Alstom ha activat la maquinària per acabar acoblant 152 trens de rodalies per a l’operador públic espanyol. Els treballs de producció, no obstant, no està previst que comencin fins a mitjans del 2022, tal com coincideixen fonts de l’empresa i dels sindicats. I les contractacions aniran compassades amb aquests ritmes. La idea que transmeten des de l’empresa és la d’estabilitzar les plantilles i que aquestes 750 noves incorporacions no estiguin merament lligades a aquest nou pic de feina.

Notícies relacionades

Així, la intenció de l’empresa és potenciar l’especialització de la planta de Santa Perpètua de Mogoda a la producció de trens de proximitat de gran capacitat i postular per a més contractes d’aquest tipus per a tot Europa. Els trens promesos a Renfe tindran uns 100 metres de longitud i una capacitat per a més de 900 passatgers, cosa que representa un volum de passatgers per hora un 20% més gran. Actualment, a la planta catalana del fabricant francès estan treballant ja per a comandes de similars característiques per a Luxemburg, entre d’altres; segons expliquen des de la companyia.

«De feina no ens falta, però les previsions de l’empresa em temo que són massa optimistes», diu el president del comitè d’empresa i representant de CCOO, Gabriel Moreno. Segons la informació remesa a les centrals per la companyia, les càrregues de treball a Santa Perpètua estan assegurades, com a mínim, per als tres pròxims anys. I, en l’últim exercici, de feina no els n’ha faltat, fins al punt que, a diferència de moltes altres companyies (del sector i d’altres), a la planta vallesana no han passat per l’erto durant aquesta pandèmia. «Vam parar el primer mes, però ho vam resoldre amb mecanismes de flexibilitat interna», explica Moreno.

Temes:

Alstom