AUTOMOCIÓ

Volvo anuncia que només comercialitzarà elèctrics el 2030

  • Volvo segueix l’estela de marques com Ford i Jaguar i anuncia que, el 2030, la seva oferta es basarà únicament en cotxes 100% elèctrics

  • La firma sueca, que només vendrà els elèctrics per internet, s’ha marcat l’objectiu que els cotxes 100% elèctrics suposin el 50% de les seves vendes el 2025

xperez36444384 motor airbag volvo s90161128130626

xperez36444384 motor airbag volvo s90161128130626

1
Es llegeix en minuts

Finalment, Volvo ha decidit fer el pas i comprometre’s a convertir-se en una marca que únicament comercialitzarà vehicles elèctrics l’any 2030. La firma sueca, que ha apostat amb força per l’electrificació durant els últims anys, s’uneix així a la llista de companyies que ja han fixat una data per a la conversió a l’electrificació total. A mitjans de febrer, Ford va apuntar el mateix any per complir el mateix objectiu, mentre que Jaguar va marcar el 2025 com l’exercici del canvi a la mobilitat elèctrica.

Segons ha confirmat la companyia del Grup Geely, «aleshores només vendrà vehicles elèctrics i eliminarà del seu ‘portfolio’ global qualsevol vehicle amb motor de combustió, inclosos els híbrids». Volvo sustenta aquesta decisió «en l’expectativa que la legislació, i la ràpida expansió de la infraestructura de càrrega, accelerarà l’adaptació del client als vehicles 100% elèctrics».

Per arribar a aquest objectiu, la firma sueca, que va llançar el seu primer elèctric, l’XC40 Recharge, l’any passat, vol que el 50% de les vendes globals el 2025 corresponguin a models elèctrics, i que la meitat restant siguin híbrids. El 2030, totes els vehicles que vengui «hauran de ser totalment elèctrics».

Només es vendran per internet

Notícies relacionades

Amb aquesta decisió, Volvo aposta decididament també per la venda online de vehicles. De fet, segons el seu comunicat, tots els vehicles elèctrics estaran disponibles només a les plataformes ‘online’. «Volvo se centrarà a oferir una oferta més completa, atractiva i transparent», diu el document.

Segons exposa la companyia, aquest nou objectiu suposa «accelerar» l’estratègia d’electrificació de la companyia, però admet que «la forta demanda de vehicles electrificats» i «la ferma convicció que el mercat de cotxes de combustió es contrau» han motivat la decisió. «Per continuar tenint èxit, necessitem un creixement rendible així que, en comptes d’invertir en un negoci en descens, decidim invertir en el futur, elèctric i ‘online’», diu Hakan Samuelsson, conseller delegat de la marca. «Estem centrats a convertir-nos en el líder del segment ‘premium’ elèctric», afegeix.