MOVIMENT A LA CIUTAT

'Networking' a BNEW

El fòrum empresarial organitzat pel CZFB aconsegueix revitalitzar l'activitat empresarial de Barcelona

tres

tres

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Barcelona New Economy Week (BNEW) ha complert aquesta setmana el seu objectiu: reactivar l’activitat empresarial de la ciutat. Les agendes personals han estat aquesta setmana atentes al calendari, però ha sigut difícil no perdre’s alguna cosa entre videoconferències simultànies i actes paral·lels. Hi havia més de 10.000 professionals registrats de 111 països, però l’audiència s’ha estat repartint al llarg de les jornades a la recerca d’informació vital i opinions contrastades. Caldo de cultiu per al ‘networking’. 

El fòrum organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) ha posat a l’abast dels interessats l’estat de la qüestió en la nova economia, la logística, el comerç electrònic, la indústria digital, l’evolució del mercat immobiliari i les iniciatives de les zones econòmiques. Posada en comú del que hi ha i del que hi pot haver en el futur.

De la jornada d’aquest dijous es podrien destacar temes variats, al gust de cada sector i cada professional.  Per exemple, Unión Postal Universal, que gestiona les normes que regeixen per al 70% del comerç electrònic transfronterer a escala mundial, va anunciar en el marc del BNEW els canvis normatius que entraran en vigor el gener del 2021. O una altra perla d’aquest dijous, en la qual directius de primer nivell del sector de la distribució, com Jaume Miquel (Tendam) i Toni Ruiz (Mango), van analitzar l’impacte de la pandèmia i van animar el sector comercial a buscar noves maneres de conquistar els clients.  O el protagonisme de l’atenció al client en temps de pandèmia per a grans infraestructures com el port de Barcelona. Són tres exemples d’un fòrum empresarial amb una complexitat de la qual emana precisament aquesta ambició col·lectiva de tornar a Barcelona l’ebullició de temps passats prepandèmics. 

Si hi ha un punt de connexió entre tots els actes auspiciats per BNEW, ha sigut el repte d’instar a repensar el present i el futur de les empreses. Molta posada en escena, però també matèria per a anàlisis posteriors. I marc per a molts retrobaments, també amb mascareta. Paral·lelament, la plataforma dotada d’intel·ligència artificial desenvolupada per la firma Sirt ha afavorit la creació de llaços i relacions productives, optimitzant el temps dels participants amb el ‘target’ adequat i generant les màximes oportunitats de negoci per a les empreses. Però d’aquests últims no hi ha dades. 

Després de l’ensurt de la inauguració, amb més assistents del que s’havia programat i a punt de transgredir les lògiques exigències de distància social, els actes presencials s’han desenvolupat per cursos ideals donant més pes a la virtualitat que a l’encaix de mans. «L’acollida de BNEW ha superat totes les nostres expectatives, cosa que confirma que el món econòmic estava esperant un esdeveniment d’aquestes característiques que combina coneixement, ‘networking’, innovació i talent», ha destacat Blanca Sorigué, directora general del CZFB.

Segons l’organització, durant els dos primers dies s’han superat els 20.000 contactes entre professionals a través del ‘networking’ digital. El pòsit d’aquestes trobades ha reafirmat la importància que tindran els compromisos mediambientals, els ajuts públics i l’adaptació empresarial a un entorn d’incertesa que presagia una crisi una mica més llarga de l’esperat.

Notícies relacionades

En aquest marc, el finançament públic i privat ha aconseguit que BNEW sigui un fòrum empresarial viable econòmicament, per la qual cosa se n’ha anunciat una segona edició l’any vinent. 

A més del nombrós programa de videoconferències i emissions, el CZFB ha creat un programa de 40 hores de continguts culturals i de gastronomia, que pretenen projectar a l’audiència «el caràcter cosmopolita de Barcelona», segons el CZFB. Ja ho va dir en la inauguració l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau: que és necessari en els moments actuals «buscar solucions imaginatives a problemes locals, que són també problemes globals». 

Temes:

Empreses