operació corporativa

CaixaBank tanca la venda del 51% de la seva filial de targetes prepagament

La nord-americana Global Payments aconsegueix la majoria i la direcció de MoneyToPay

zentauroepp49104359 tarjetas revolving190719121759

zentauroepp49104359 tarjetas revolving190719121759 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts

Caixabank Electronic Money ha tancat la venda del 51% de la seva filial de targetes de crèdit prepagament MoneyToPay a la cotitzada nord-americana Global Payments després de firmar l’acord, anunciat a l’abril, l’1 d’octubre.

Una vegada completada la transacció, Global Payments, a través de la seva filial Netspend, amb el 51% del capital; i CaixaBank, amb el 49% restant, operaran MoneyToPay com una aliança d’empreses amb l’objectiu de liderar el segment de les targetes prepagament. Kelley Knutson, president de Netspend, serà el president de MoneyToPay.

El banc dirigit per Gonzalo Gortázar va donar entrada als bancs BPI i Erste com a accionistes de MoneyToPay el 2015, amb un 10% cada un, per estendre el negoci a Portugal i a Àustria. Amb aquesta operació, aquestes dues entitats surten de l’accionariat.

MoneyToPay, fundada el 2012 per comercialitzar targetes Visa, és el principal proveïdor de serveis de prepagament a Espanya amb gairebé dos milions de targetes i un volum de despesa de més de 700 milions d’euros el 2019.

Latham & Watkins ha assessorat Global Payments en la sol·licitud d’autorització davant el Banc d’Espanya, així com en la revisió del compliment de la normativa específica aplicable a les entitats de diners electrònics, en particular la relativa a la prevenció del blanqueig de capitals, per part de MoneyToPay.

Creixement de dos dígits

Des que va iniciar les seves operacions, MoneyToPay ha experimentat creixements anuals de doble dígit, atès l’alt potencial del negoci de prepagament lligat a aquesta modalitat de targetes, en la qual el saldo està carregat per endavant. Les finalitats són múltiples: compres per internet, pagaments corporatius o regals, així com noves solucions lligades a la transformació digital i l’eclosió del comerç electrònic.

«La col·laboració entre Global Payments, un proveïdor de serveis de prepagament líder als EUA a través de Nestpend, i CaixaBank, líder del negoci a Espanya i amb experiència internacional, permet crear una companyia capaç d’integrar les tecnologies més avançades en solucions de pagament i amb potencial per acompanyar els seus clients als sectors i mercats on aquests el necessitin», destaca el grup financer.

Notícies relacionades

Netspend, amb 4,9 milions de clients, 800 empleats i prop de 100.000 punts de distribució, es va crear el 1999 per donar solucions alternatives a persones que no tenen un compte bancari tradicional o que prefereixen utilitzar serveis financers alternatius.

CaixaBank manté una estreta col·laboració amb Global Payments des del 2010, any en què les dues empreses es van unir per crear Comercia Global Payments, l’actual proveïdor de serveis de pagament líder al mercat espanyol, amb una quota de mercat total del 27% i més de 400.000 comerços clients.