SUPERMERCATS

Aldi preveu contractar més de 600 persones fins a finals d'any

El 'hard discount' alemany preveu l'obertura de 20 noves botigues aquest any

aldi-nou-barris barcelona

aldi-nou-barris barcelona

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La cadena de supermercats Aldi preveu contractar més de 600 empleats durant el segon semestre d’aquest any, segons fonts de l’empresa. Del conjunt de les contractacions, el 31% es destinarà a establiments a Catalunya i les Balears; el 25%, al País Valencià; el 19%, a Andalusia; el 13%, a Madrid, i un 3%, a les oficines centrals, ubicades a Sant Cugat del Vallès. 

De les 600 contractacions previstes, 490 seran de personal de botiga (81%), 47 de personal de logística (8%) i 82 d’oficines (13%). Actualment, Aldi compta amb una xarxa de més de 4.500 professionals a Espanya. Un 82% treballa a les botigues i un 18% a les oficines.  

Durant l’any passat, es van realitzar més de 450 noves incorporacions, cosa que va implicar un creixement del 12% en la plantilla de la companyia durant el passat exercici.

El pla de contractacions de la cadena de supermercats conegut aquest dimecres reflecteix els plans d’expansió de la firma a Espanya. Aldi té actualment 310 supermercats a Espanya i preveu inaugurar-ne més d’una vintena durant aquest any. 

L’estratègia d’expansió del ‘discount’ alemany pretén basar-se en l’obertura d’establiments en nuclis urbans. El 60% dels nous supermercats estaran ubicats en nuclis urbans i centres de ciutats com Madrid, Barcelona, Sevilla i València. 

Notícies relacionades

Des del començament d’aquesta crisi sanitària, i durant aquestes últimes setmanes, Aldi ha hagut de fer inversions rellevants en l’adaptació de les botigues a les noves exigències sanitàries. 

Estratègia

Valentín Lumbreras, conseller delegat d’Aldi a Espanya, considera que l’expansió de la cadena no ha de comprometre la seva essència com a ‘hard discount’ alemany: «El compromís és mantenir sempre els nostres preus baixos assegurant els nostres estàndards de qualitat perquè els clients puguin continuar fent una compra completa als nostres supermercats». L’obsessió en l’expansió d’aquest tipus d’establiments és passar d’atraure els consumidors per les seves ofertes puntuals a transformar-se en punts de venda completa de proximitat. Segons dades de Kantar Worldpanel, els clients d’Aldi van arribar a pagar fins a un 8,8% menys que abans que s’iniciés la crisi, a causa en part del mix de compra que s’incorpora a les seves cistelles, en les quals predomina l’elecció de la marca pròpia.

Temes:

Supermercats