restriccions a la mobilitat

Renfe xifra en 38 milions d'euros el cost del milió de bitllets retornats per la crisi de la Covid-19

La companyia ha retornat als viatgers l'import íntegre del viatge amb independència del tipus de tarifa amb què van ser adquirits

L'operadora assegura que constitueix «una operació sense precedents» i que 12.000 persones s'han donat d'alta en el seu pla de fidelització

zentauroepp34123679 barcelona 02 06 2016 sociedad  renfe cambia los horarios de 200304204825

zentauroepp34123679 barcelona 02 06 2016 sociedad renfe cambia los horarios de 200304204825 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Renfe ha xifrat en 38,58 milions d’euros l’import del gairebé milió de bitllets de tren que ha hagut de cancel·lar i tornar des de l’inici de l’estat d’alarma, el 14 de març, davant l’anul·lació de trens derivada de les restriccions de mobilitat imposades per combatre la pandèmia.

En concret, l’operadora pública ha cancel·lat 943.764 bitllets que els viatgers havien comprat anticipadament per als seus diferents tipus de tren, tant AVE i Llarga Distància com a regionals, i que no van poder utilitzar per viatjar.

La companyia ha tornat als viatgers l’import íntegre de tots aquests bitllets amb independència del tipus de tarifa amb què van ser adquirits, segons va informar l’empresa.

Entre els bitllets anul·lats i retornats figuren els de l’AVLO, el tren ‘low cost’ que Renfe tenia previst posar en servei a l’AVE a Barcelona el 6 d’abril, i que va haver d’ajornar-se ‘sine die’ per la crisi. La companyia havia començat a vendre bitllets per a aquest nou servei al gener.

«Operació sense precedents»

El president de l’operadora, Isaías Táboas, assegura que aquest procés d’anul·lació i devolució de bitllets constitueix una «operació sense precedents» en l’empresa.

Notícies relacionades

Segons la seva opinió, la companyia ha posat el viatger «al centre de les decisions, demostrant la responsabilitat i el compromís de l’empresa pública amb la societat».

Táboas estima que això està sent «valorat» pels usuaris del ferrocarril tal com, segons el seu parer, demostra el fet que des que es va iniciar l’estat d’alarma, i malgrat la paralització dels transports, un total de 12.000 viatgers s’han donat d’alta en el programa de fidelització de la companyia.