Davant de la propagació del coronavirus
Renfe obliga a donar el nom i el número de mòbil per comprar un bitllet
Es tracta d'una mesura preventiva davant de l'actual crisi sanitària per contactar amb els viatgers
L'operadora només pot vendre el 30% de les places per garantir les distàncies de seguretat

atocha
Renfe implanta aquest dilluns el bitllet personalitzat, de manera que els viatgers hauran de facilitar obligatòriament el nom, el número de telèfon mòbil i altres dades de contacte quan comprin un bitllet de qualsevol tipus de tren.
La companyia pública pren aquesta mesura de caràcter «preventiu» davant de l’actual crisi sanitària, per poder contactar amb els viatgers en cas d’alerta sanitària o de registrar-se alguna eventual incidència en la circulació dels trens.
En concret, permetrà a l’operadora contactar de forma immediata amb els viatgers per informar-los de si, per exemple, es donés el cas que haguessin estat en contacte amb persones encomanades amb coronavirus, a fi de «posar en marxa al més aviat possible els corresponents protocols sanitaris».
D’aquesta forma, Renfe implanta des d’aquest dilluns aquest tipus de bitllet, com ja existeix en el cas de l’avió, a tots els canals de venda i per a tots els trens que admeten reserva de plaça.
En concret, en virtut del canvi, durant el procés de compra serà obligatori que el viatger introdueixi o faciliti el número de telèfon mòbil i les dades de contacte.
Renfe assegura que el tractament d’aquestes dades personals complirà amb totes les obligacions que imposa la normativa vigent en matèria de protecció de dades.
Agències, en una segona fase
Les vendes a través de la web, de l’app, telefòniques i a les taquilles de les estacions seran les primeres a comercialitzar aquests bitllets. Posteriorment, s’hi sumaran també les agències de viatge, tant presencials com ‘online’.
Renfe llança aquest bitllet en plena alerta sanitària i estat d’alarma al país per la pandèmia de coronavirus, i mentre, ateses les mesures de restricció de mobilitat decretades, només pot posar en circulació el 10% de l’oferta habitual de trens, que, a més, amb prou feines transporten uns 1.500 viatgers al dia.
En concret, l’operadora només té permès posar en circulació el 30% de la seva oferta habitual de trens AVE i de llarga i mitjana distància.
A més, només pot vendre el 30% de les places d’aquests vehicles, a fi de garantir les distàncies de seguretat entre passatgers recomanades per Sanitat. Així, a la pràctica, la companyia només ofereix una oferta equivalent a entre el 10% i el 15% de l’habitual.
- Cuiner David Peregrina, el xef mallorquí assassinat al Brasil, va fugir a Sud-amèrica després de ser condemnat per estafa en una trama de falses hipoteques
- APOTEÒSIC DEBUT DEL CAMPIÓ «‘Jaja nooo! Ka pasaooo? #vargameseñor!’», va escriure Àlex Márquez al veure com corria Marc
- Salut pública Una associació demanda Sanitat pels casos de danys causats per Nolotil
- Seguretat Social Calcula com et queda la pensió el 2024: això és el que cobraràs | CALCULADORA
- Catinones, droga camuflada Catalunya, base de comercialització d’una nova coca dels pobres
- Pòdcast El pòdcast d’EL PERIÓDICO | El restaurant Disfrutar rep 3 estrelles Michelin
- Multimèdia | ‘Cuéntame:’ així han canviat els Alcántara en 22 anys
- Cimera del clima climàtic Il·luminar la tempesta: no podem renunciar a Dubai
- Investigació Detingut un home per presumptament matar una dona amb arma blanca a València
- Els okupes bunqueritzen el Kubo i la Ruïna: «Us estem esperant malandrins»