Davant de la propagació del coronavirus
Renfe obliga a donar el nom i el número de mòbil per comprar un bitllet
Es tracta d'una mesura preventiva davant de l'actual crisi sanitària per contactar amb els viatgers
L'operadora només pot vendre el 30% de les places per garantir les distàncies de seguretat
atocha
Renfe implanta aquest dilluns el bitllet personalitzat, de manera que els viatgers hauran de facilitar obligatòriament el nom, el número de telèfon mòbil i altres dades de contacte quan comprin un bitllet de qualsevol tipus de tren.
La companyia pública pren aquesta mesura de caràcter «preventiu» davant de l’actual crisi sanitària, per poder contactar amb els viatgers en cas d’alerta sanitària o de registrar-se alguna eventual incidència en la circulació dels trens.
En concret, permetrà a l’operadora contactar de forma immediata amb els viatgers per informar-los de si, per exemple, es donés el cas que haguessin estat en contacte amb persones encomanades amb coronavirus, a fi de «posar en marxa al més aviat possible els corresponents protocols sanitaris».
D’aquesta forma, Renfe implanta des d’aquest dilluns aquest tipus de bitllet, com ja existeix en el cas de l’avió, a tots els canals de venda i per a tots els trens que admeten reserva de plaça.
En concret, en virtut del canvi, durant el procés de compra serà obligatori que el viatger introdueixi o faciliti el número de telèfon mòbil i les dades de contacte.
Renfe assegura que el tractament d’aquestes dades personals complirà amb totes les obligacions que imposa la normativa vigent en matèria de protecció de dades.
Agències, en una segona fase
Les vendes a través de la web, de l’app, telefòniques i a les taquilles de les estacions seran les primeres a comercialitzar aquests bitllets. Posteriorment, s’hi sumaran també les agències de viatge, tant presencials com ‘online’.
Renfe llança aquest bitllet en plena alerta sanitària i estat d’alarma al país per la pandèmia de coronavirus, i mentre, ateses les mesures de restricció de mobilitat decretades, només pot posar en circulació el 10% de l’oferta habitual de trens, que, a més, amb prou feines transporten uns 1.500 viatgers al dia.
En concret, l’operadora només té permès posar en circulació el 30% de la seva oferta habitual de trens AVE i de llarga i mitjana distància.
A més, només pot vendre el 30% de les places d’aquests vehicles, a fi de garantir les distàncies de seguretat entre passatgers recomanades per Sanitat. Així, a la pràctica, la companyia només ofereix una oferta equivalent a entre el 10% i el 15% de l’habitual.
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- La web de Russia Today va fomentar la violència i la polarització en moments crítics per a Catalunya i Espanya
- Veïns de la ‘nova Diagonal’ denuncien pífies a les voreres
- L’ús de ‘bots’ va propulsar la cobertura de la propaganda russa sobre l’1-O
- El congrés del joc obre l’any firal i omple hotels a BCN
- Global Traffic Scorecard 2024 Barcelona lidera el rànquing espanyol de temps perdut en embussos: 41 hores a l’any
- tribunals Laporta es desmarca davant el jutge de l’acusació d’estafa i afirma que l’han implicat per «la seva notorietat»
- ‘Life Sciences BCN’ Barcelona es conjura per ser capital de les ciències de la salut
- Successos Cau a Sabadell una banda de ciberestafadors que enviava 1.000 SMS fraudulents per minut
- PRESENTACIÓ MUNDIAL Márquez enlluerna en l’inici de la seva època en vermell com a líder de Ducati