LA LLUITA CONTRA EL CORONAVIRUS
¿Quines activitats tornen i quines continuen sense estar permeses a partir d'aquest dilluns?
Després de concloure la restricció a les activitats no essencials, la majoria de treballadors afectats per aquesta mesura torna a la feina
zentauroepp3253185 barcelona 1 08 2005 ganar mas empresas del sector opticas en200403115504 /
Després de concloure la restricció a les activitats no essencials el 9 d’abril, aquest dilluns (dimarts a Catalunya perquè dilluns és festiu en aquesta comunitat) la majoria d’empleats afectats per aquesta prohibició tornarà a la feina i les úniques limitacions a l’activitat tornaran a ser les recollides al decret d’estat d’alarma inicial del 14 de març.
Aquest decret, que va ordenar l’aïllament social i va restringir els moviments, va determinar les activitats que deixaven de dur-se a terme i les que es restringien amb la finalitat de protegir la salut dels ciutadans. Repassem les activitats que tornen a estar permeses i les que no:
- El decret protegeix les activitats sanitàries, de seguretat i telecomunicacions, duanes, el subministrament i distribució d’aliments i productes de primera necessitat, i el subministrament d’energia elèctrica, de productes derivats del petroli i gas natural.
- També empara els serveis indispensables d’empreses i indústries auxiliars (components, neteja, vigilància i seguretat, manteniment i avaries urgents i transports de mercaderies i persones) necessàries per al funcionament de les activitats anteriors. També la recollida d’escombraries i el proveïment d’aigua.
- Es protegeix el transport públic, tot i que subjecte a restriccions en l’oferta. A partir d’aquest dilluns, a més, començaran a repartir-se mascaretes per als usuaris de metro, bus i trens.
- L’Administració de Justícia i tots els serveis lligats a aquest sector mantenen activitat d’acord als serveis essencials fixats.
- Continua sense estar permesa l’obertura de bars i establiments de restauració (que només poden donar servei a domicili), discoteques, instal·lacions culturals, de lleure, recintes esportius, parcs d’atraccions i auditoris. Segueix la prohibició de les revetlles, desfilades, festes populars i manifestacions folklòriques en recintes oberts i vies públiques.
- Els comerços l’activitat del qual permet el decret són botigues d’alimentació, farmàcies, centres mèdics, òptiques, ortopèdies, premsa i papereria, estancs, gasolineres, botigues d’alimentació d’animals domèstics i tecnologia, comerç per internet i bugaderies.
- En el cas de les perruqueries, només es manté el servei a domicili per garantir l’atenció i higiene de les persones més vulnerables.
- Els mitjans de comunicació poden continuar mantenint l’activitat.
Empreses Coronavirus i treball Estat d'alarma a Espanya Coronavirus a Espanya Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Quotes pesqueres La UE autoritza 143 dies de captures per als pescadors del Mediterrani, sense requisits ambientals extres
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
