HISTÒRIES MÍNIMES

Bugades que donen per a més

Fresh Laundry ja suma 68 bugaderies autoservei a Espanya i també impulsa franquícies per als seus espais d'higiene de mascotes i mòduls de bugaderia transportables

zentauroepp49887797 eco freshlaundry190920192112

zentauroepp49887797 eco freshlaundry190920192112

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales
Carme Escales

Periodista

ver +

Roberto Haboba, un emprenedor argentí establert a Catalunya fa 20 anys, encara recorda molt bé el que va haver d’escoltar quan va obrir la primera bugaderia a Mollet del Vallès. «Tothom em va dir que estava boig, que m’aniria malament». Era l’any 2006 i, tal com ell també admet, «és cert que en aquell moment semblava estrany que un negoci així pogués tirar endavant. El públic objectiu era bàsicament gent amb una estada curta aquí, o amb pocs recursos, sense rentadora a casa», explica.

Però ell no només pensava en aquest tipus de client, ja visualitzava el que en altres països, no només als Estats Units, sinó a tot Europa, es començava a manifestar: un canvi d’hàbits. Prioritzar l’ús i el servei per sobre de l’adquisició de la màquina que el dona.

A partir d’uns 80.000 euros es pot aconseguir la franquícia d’una bugaderia física de la cadena Fresh Laundry

     «Ara hi ha molta gent que aprecia la comoditat de baixar la roba, deixar-la rentar i assecar i pujar la bugada ja feta a casa. Avui és un hàbit estès a tot el públic», afirma Haboba, que va acabar fundant la cadena d’autoserveis de bugaderia Fresh Laundry, evolució del seu primer establiment a Mollet. El 2012, va inaugurar una segona bugaderia al carrer de Còrsega, 301, a Barcelona. Aquesta la va decorar amb més nivell estètic, d’alt nivell, amb un servei una mica més car. La va batejar amb el nomSplash i el 2013 va obrir una segona bugaderia d’aquesta mateixa categoria al barri de la Sagrada Família (Sicília, 348).

En paral·lel, la cadena ha anat sumant fins a 68 bugaderies i ha posat en marxa dues noves línies de negoci. Un és el Fresh Box, un mòdul de bugaderia transportable que s’instal·la en 24 o 48 hores, per posar a llocs com les gasolineres, els pàrquings dels centres comercials o les pistes d’esquí. Ja n’hi ha vuit en funcionament i uns altres quatre s’estan fabricant.

Mascotes netes

    La seva tercera línia de negoci és el Fresh Animals, un local amb tot el necessari perquè cadascú renti la seva mascota. «Hi ha dues banyeres amb pantalles tàctils i estris com el que elimina l’olor del pèl, la rentadora i l’assecadora de peces de roba per animals i l’expenedor de productes per a la higiene animal», descriu Roberto Haboba. El primer es va obrir a finals de l’any passat, al carrer de Sepúlveda, 89, i el segon està previst que obri les portes abans de final d’any a la plaça del Diamant.

Notícies relacionades

    A les 68 bugaderies de la cadena (més de 50 a Catalunya) també hi ha una rentadora per a peces de roba d’animals. La configuració dels autoserveis varia, però el model bàsic compta amb cinc rentadores, de 8, 13 i 17 quilos, i tres assecadores de 17 kg.

            Els tres tipus de negoci es poden muntar com a franquícia. La bugaderia física, a partir de 80.000 euros; el Fresh Box, per uns 60.000, i una franquícia de Fresh Animals es pot obrir amb 50.000 euros aproximadament. En el seu conjunt, Fresh Laundry va facturar l’any passat 1,8 milions d’euros.

Més temps i diners

Optimitzar el temps mentre es renta la roba, comprant o prenent un cafè és una pràctica comuna dels que fan servir les bugaderies autoservei. Un estudi de <strong>Fresh Laundry</strong> va revelar un estalvi de <strong>16 euros per setmana</strong> per a una família de quatre persones.