EMPRESA FAMILIAR

Cottet obre la seva botiga insígnia a la rambla de Catalunya

La firma d'òptica inverteix 1,5 milions en el nou local després de la venda del de Portal de l'Àngel

La pressió immobiliària obliga al canvi, que tindrà influència en la transformació de la clientela

49930311 601

49930311 601 / ANGEL GARCIA

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La bombolla immobiliària també impulsa la transformació de les empreses familiars. La botiga més emblemàtica de la firma d’òptica catalana Cottet, situada al carrer del Portal de l’Àngel de Barcelona, tancarà les portes el 27 de setembre vinent, després d’haver-se situat la ‘flagship’ del grup al número 8 de la rambla de Catalunya. L’abandonament de la seu històrica coincideix en el temps amb una nova etapa de la firma catalana, que tot i tenir un model comercial consolidat també té unes fronteres àmplies per conquistar. 

La botiga de la rambla de Catalunya. / Àngel garcia

La nova botiga ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros, una xifra considerable per a una empresa familiar (ja a la quarta generació) que factura 27 milions anuals i està dins un mercat competit. Javier Cottet, president de la companyia assegura amb un convenciment irrebatible: «No hi ha cap òptica com aquesta a cap ciutat del món. Ni a Nova York, ni a Londres, ni a Tòquio. Ni en serveis ni en tecnologia». La frase plena d’orgull es refereix a la nova botiga de més de 1.000 metres quadrats del centre de Barcelona. Està adaptada a les necessitats d’un concepte comercial molt pròxim a la salut que tan bé coneixen a Cottet i també els barcelonins. 

Abandonar l’antic local va respondre a la naturalesa mateixa del sector immobiliari. Es tractava d’un edifici de la família Cottet, pel qual durant molts anys l’òptica pagava una renda antiga de 1.500 euros mensuals i que els últims havia arribat fisn als 48.000. Els pròxims llogaters, es presumeix que una firma de moda (són tres les aspirants), hauran de pagar una renda d’uns 150.000 euros al mes si s’ajusten al que és habitual en aquest eix comercial, el més car d’Espanya.  Però l’edifici va ser venut el desembre i part del clan delsCottet  va decidir injectar nous estímuls en l’empresa familiar.  El nou contracte de lloguer, per 20 anys, suposarà la tranquil·litat financera tant per a Cottet com per al propietari de l’immoble, un particular amb ganes d’assegurar la seva renda amb un client de confiança. 

L’augment dels preus immobiliaris va obligar a un canvi de la botiga insígnia. Malgrat estar molt pròxim, el nou emblema comercial de Cottet canviarà el públic habitual. A Portal de l’Àngel, el 40% dels clients eren turistes o d’alta rotació i el tiquet mitjà estava al voltant dels 25 euros. A la botiga de passeig de Gràcia, el 80% dels clients són turistes. En canvi, a la rambla de Catalunya només el 20% seran turistes i el tiquet mitjà de compra serà molt més alt», afirma Cottet. 

Notícies relacionades

Després que l’empresa hagi paït les últimes obertures i els dos milions d’inversió de l’exercici s’obrirà una etapa nova en què no es descarta ni l’obertura de franquícies ni l’expansió internacional. Cottet gestiona 50 establiments i també n’ha tancat alguns de poc rendibles en centres comercials (Glòries i Viladecans). Portugal i el Marroc són mercats atractius i seran analitzats per Cottet per a una futura expansió.

Interior de la nova botiga de Cottet. / Àngel garcia

«Com qualsevol altra empresa, estem obligats a créixer», reconeix el president, que afegeix que qualsevol decisió es prendrà assossegadament i amb i prudència. L’equip de Cottet, amb el director general, David de Antonio, i la responsable de màrqueting, Núria Pocino, al capdavant, han d’aprofundir en el desenvolupament d’un negoci que a escala internacional està cada vegada en menys mans. La clau estarà a estar atents a nous nínxols de mercat, com l’audiologia, però també a la venda ‘online’ i la incorporació d’innovacions que només les firmes capdavanteres són capaces de fer arribar al mercat. 

Temes:

Empreses