Anar al contingut

INVERSIÓ

WPP anuncia la venda del 60% de Kantar a Bain Capital per 2.500 milions

FILE PHOTO: An usher holds a baton to guide attendees towards the AGM of advertising agency WPP in London, Britain, June 13, 2018. REUTERS/Toby Melville/File Photo

FILE PHOTO: An usher holds a baton to guide attendees towards the AGM of advertising agency WPP in London, Britain, June 13, 2018. REUTERS/Toby Melville/File Photo / Toby Melville (REUTERS)

WPP, el principal conglomerat publicitari del món propietari de la companyia Ogilvy, entre d’altres, ha arribat a un acord per vendre el 60% de la seva filial Kantar a la firma nord-americana d’inversió Bain Capital per uns 3.100 milions de dòlars (2.500 milions d’euros).

WPP planeja destinar al voltant del 60% de les plusvàlues obtingudes en l’operació a reduir el seu endeutament i destinarà uns 1.200 milions de dòlars (1.066 milions d’euros) a retribuir els accionistes.

La transacció, el tancament de la qual està previst per a principis del 2020, està condicionada a la seva aprovació per part dels accionistes de WPP i a l’obtenció dels pertinents permisos per part de les autoritats antimonopoli de la UE, EUA, el Brasil, la Xina, Rússia, Turquia, Corea del Sud, Sud-àfrica i Mèxic. WPP es compromet també a completar la reorganització de Kantar de manera que pugui transferir les entitats responsables d’almenys el 90% del benefici de la filial el 2018.

WPP va informar que l’import final de l’operació es podria incrementar en els pròxims tres anys en el cas que determinats passius contingents siguin inferiors als estimats mentre que "sota cap circumstància" les esmentades contingències podrien suposar una reducció o reembors de la contraprestació que rebrà el WPP.

L’octubre del 2018 WPP va anunciar que buscava un soci financer per a Kantar, per a la qual cosa el consell d’administració va aprovar l’anàlisi d’alternatives per maximitzar el seu valor per als accionistes, remarcant que WPP continuaria sent accionista amb vincles estratègics.

Temes: Empreses