als 91 anys

Mor José Lladró, cofundador de l'empresa de ceràmiques Lladró

lladr

lladr

1
Es llegeix en minuts

José Lladró, cofundador de l’empresa de ceràmiques Lladró, ha mort aquest dilluns als 91 anys, segons han informat a Efe fonts de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE). L’empresari va crear la firma el 1953 juntament amb els seus germans Juan, que va morir el desembre del 2017, i Vicente en un petit taller del municipi valencià d’Almàssera, la seva localitat natal.

El creixement dels encàrrecs i el reconeixement dels seus treballs van donar origen a una gran empresa en menys d’una dècada, que es va instal·lar a la veïna localitat de Tavernes Blanques, i posteriorment va iniciar una expansió internacional que l’ha portat a tenir presència als cinc continents. El grup Lladró va ser emblema de la indústria valenciana durant almenys tres dècades, en les quals es va fer amb les principals firmes del luxe del món, amb botigues a la Cinquena Avinguda de Nova York i Rodeo Drive a Los Angeles, però també al Canadà, Austràlia, el Japó, Hong Kong, Singapur, el Regne Unit, Alemanya, Bèlgica i Itàlia.

Notícies relacionades

El 2003 la família Lladró va decidir trencar la societat, que fins aleshores es repartia entre els tres germans al 33%, de manera que Juan i les seves quatre filles van passar a controlar-ne el 70%, i el 30% restant, a parts iguals entre els altres dos germans, José (i dues filles) i Vicente (i els tres fills). 

Va ser crític amb l’evolució que va experimentar la companyia en les últimes dècades i es va oposar a la venda de la firma, que finalment es va concretar el Nadal del 2016, quan va passar a ser propietat del fons PHI Industrial. La seva última proposta va ser que la família en mantingués un percentatge, encara que fos de forma testimonial. Recentment, el grup empresarial va tancar un ERO que va afectar les seves quatre empreses i 76 treballadors: 34 treballadors a Porcellanes Lladró SA (Porsa), 29 a Lladró SA, vuit a Daisa i cinc a Arte y Porcelanas. Actualment, la firma es troba en un procés de reinvenció amb l’entrada al camp de la decoració i la joieria. Amb una facturació d’uns 31.000 milions d’euros, la direcció de la firma aspira a creixements superiors al 10% i a tornar al camí dels beneficis. 

Temes:

Obituaris