Anar al contingut

BONS RESULTATS

Inditex ha elevat els beneficis nets el 10% en el primer trimestre fins a 734 milions

La multinacional gallega ha assolit una facturació de 5.927 milions, el 5% més que en el mateix període de l'any anterior

El dividend total de l'exercici del 2018 serà de 0,88 euros per acció, +17%

Eduardo López Alonso

Inditex ha assolit un benefici net de 734 milions d’euros en el primer trimestre fiscal, cosa que representa un increment del 10% respecte al mateix període de l’any passat. Si s’exclou l’impacte de l’aplicació de les regles de NIIF 16 en l’1T2019, el benefici net hauria crescut un 7%. La facturació de la multinacional gallega es va situar en els 5.927 milions d’euros, el 5% més, sense efectes de tipus de canvi que tant han afectat la companyia els últims mesos.

El consell d’administració proposarà una nova política de dividend a la junta general d’accionistes, amb un increment del ‘payout’ ordinari des del 50% fins al 60%. El consell també proposarà un dividend extraordinari total d’un euro per acció a distribuir amb càrrec als exercicis 2018, 2019 i 2020. El dividend total de l’exercici del 2018 serà de 0,88 euros per acció, el 17% més. 

Segons la informació remesa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), “les vendes en la segona meitat del trimestre s’han vist afectades per condicions meteorològiques adverses”.  El marge brut s’ha situat en 3.524 milions d’euros, un 6% superior, i representa el 59,5% de les vendes (+61 pb). Els comptes presentats estan una mica per sobre de les previsions dels analistes.

Previsió

La direcció estima un creixement de les vendes comparables del 4% al 6% el 2019, en línia amb les previsions. Inditex prossegueix amb l’expansió global del seu model integrat de botigues i venda ‘online’. El llançament de la venda ‘online’ global està d’acord amb el previst. Al març, Zara va llançar la venda “online” al Brasil, i al maig, a l’Aràbia Saudita, els Emirats Àrabs Units, el Líban, Egipte, el Marroc, Indonèsia, Sèrbia i Israel. A la campanya tardor-hivern, Zara llançarà la venda “online” a Sud-àfrica, Qatar, Kuwait, Bahrain, Oman, Jordània, Colòmbia, les Filipines i Ucraïna.

El grup ha mantingut un control estricte de les despeses operatives. L’EBITDA de l’1T2019 ha sigut de 1.675 milions d’euros davant els 1.125 milions d’euros de l’1T2018. Si s’exclou l’impacte de l’aplicació de les regles de NIIF 16 a l’1T2019, l’EBITDA hauria crescut un 9%. L’inventari ha crescut un +1% i la caixa neta un +9% gràcies a l’acompliment operatiu.

La Comissió de Nomenaments del Consell d’Administració, a proposta del president executiu, Pablo Isla, ha proposat al Consell d’Administració el nomenament de Carlos Crespo com a conseller delegat per liderar les línies de transformació digital i sostenibilitat, reportant el president executiu.

Com sempre, a partir de les 9.00 h se celebra una conferència telefònica a través d’internet (‘webcast conference-call’) amb analistes i inversors institucionals per informar dels resultats corresponents del primer trimestre de l’exercici el 2019 (de l’1 de febrer al 30 d’abril del 2019). El contingut està disponible al web d’Inditex durant almenys un mes.  

Analistes

Els analistes s’han acostat als resultats trimestrals d’Inditex. Els de Banc Sabadell esperaven “un efecte tipus de canvi positiu que hauria d’ajudar a assolir taxes de creixement de dos dígits a EBITDA”. També una alça de les vendes entorn del 8%, vendes comparables del +4%, que amb un impacte divisa positiu del +1% apuntaven a una lleugera retallada del marge brut i un augment dels costos operatius del 6%, amb una millora de l’EBITDA del 10%. Aquestes previsions s’han complert més o menys.   

La majoria dels analistes de borsa recomanen comprar els títols d’Inditex si es vol invertir en el sector, ja que està millor que els competidors, tot i que hi ha consens en què ni els creixements de l’empresa ni els de l’acció seran excessius.  

El nomenament de Carlos Crespo com a nou conseller delegat a partir de juliol hauria de contribuir, sota la batuta de Pablo Isla, a optimitzar el procés de digitalització de la companyia i d’integració omnicanal. Isla va assegurar en l’última presentació de resultats que la rendibilitat del model de botiga ‘online’ que han dissenyat no suposa sobrecostos. 

Temes: Inditex Empreses