NH Hotels obrirà 26 nous establiments en els pròxims tres anys

La cadena absorbida per Minor invertirà 170 milions d'euros en el seu pla de creixement

FILE PHOTO: The logo of Spanish NH Hoteles chain is seen on the roof of one of its hotel in central Madrid October 28, 2009.  REUTERS/Sergio Perez/File Photo

FILE PHOTO: The logo of Spanish NH Hoteles chain is seen on the roof of one of its hotel in central Madrid October 28, 2009. REUTERS/Sergio Perez/File Photo / Sergio Perez (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

NH Hotel Group ha anunciat aquest dilluns que invertirà 170 milions d’euros en la millora d’actius entre aquest any i 2020, fet que proporcionarà un creixement addicional al del mercat, després d’haver destinat més de 300 milions d’euros al reposicionament des del 2014. Així ho ha avançat aquest dilluns el conseller delegat de NH, Ramón Aragonés, durant la seva intervenció en la junta d’accionistes –amb el 95% del capital representat i amb el grup hoteler tailandès Minor com a accionista majoritari–, en què s’ha aprovat un dividend de 0,15 euros per acció amb càrrec a l’exercici del 2018, al qual destinarà gairebé 59 milions, i l’elecció de PwC com a nou auditor de comptes.

Aragonés va avançar també que la cadena obrirà 26 hotels en els pròxims tres anys, per afegir 4.500 habitacions a la seva oferta, i posarà el focus en el segment superior. Les noves obertures previstes s’ubicaran en mercats com Alemanya (33%), Espanya i Portugal (4%), Benelux i el Regne Unit (22%), Itàlia (9%) i Llatinoamèrica (32%), i en països com Mèxic o Santiago de Xile.

Per marques, el creixement més gran serà per a NH Hotels (37%), NH Collection (29%) i nhow (34%). Destaca l’aposta per 'nhow', la marca més camaleònica de la cadena, amb set nous hotels projectats fins al 2021 a Londres, Brussel·les, Lima, Amsterdam, Santiago de Xile, Frankfurt i Roma.

Pla de transformació

Notícies relacionades

Aragonés va enumerar el potent pla de transformació portat a terme per la cadena hotelera en dues fases; del 2014 al 2016 per a la segmentació de marques, diferenciació de preus i sortida d’hotels que perjudicaven el posicionament de la marca i, una segona, del 2017 al 2018, de generació de valor posant el focus en l’eficiència, que ha permès a la cadena reduir en 25 milions els costos operatius.

Quant a Minor, Aragonés es va mostrar "realment encantat" amb el procés d’integració i amb les possibilitats que s’obren per a la companyia, que suposarà atraure el client asiàtic, amb un únic paraigua amb més de 500 hotels presents a més de 50 països. "L’únic que hem rebut d’ells és suport i respecte, som totalment complementaris", ha afegit.