HISTÒRIES MÍNIMES

'Kits' creatius per a criatures

PinTaPum recupera l'entreteniment manual de nens i nenes amb ceres per acolorir dibuixos. El 'Kit' de supervivència mida bossa busca també connectar pares i fills

zentauroepp47430964 nuria tejon190329134459

zentauroepp47430964 nuria tejon190329134459

3
Es llegeix en minuts
Carme Escales

Entretenir les criatures en els temps morts d’espera, a la consulta mèdica, els viatges, les sobretaules després de llargs menjars, o en visites a cases on només viuen adults ha sigut sempre un taló d’Aquil·les de molts pares. A les llars, la televisió i els dibuixos animats han sigut durant molts anys el cangur perfecte. Però l’anomenada per molts com ‘la caixa tonta’, o ‘la caixa que atonta’ perquè no posa en joc ni la iniciativa pròpia, ni la creativitat dels menors, té avui un potent substitut. Tauletes i ‘smartphones’ calmen qualsevol desesperació en recorreguts en transport públic o temps d’avorriment infantil. Només alguns pares se les enginyen per entretenir els seus petits amb alternatives no tecnològiques. Com la Núria Tejón.

Té tres fills i no només ha aconseguit entretenir-los a ells tres posant-los a pintar, una cosa que reforça la força dels seus petits dits i potencia la seva imaginació i creativitat, sinó que ho posa a l’abast de tots els pares. Ha creat un entreteniment per a les seves criatures que ara ella mateixa comercialitza a través de la marca PinTaPum. És una caixa lleugera i petita, per portar a la bossa, que conté més de dos metres de paper d’acolorir amb 10 il·lustracions en blanc i negre. A aquest equip de supervivència creatiu per a famílies l’ha anomenat minibox PinTapum i el ven a 6,50 euros.

De 3 a 8 anys

La Núria Tejón ha ideat per a aquestes caixes personatges d’una colla inspirats en el tipus de dibuixos que nens de 3 a 8 anys busquen a través de pantalles de mòbils i tauletes. Els mateixos protagonistes d’un llibre per acolorir que també ven, a 7,90 euros. ‘Kit’ i llibre tenen dues versions diferents i tots es poden adquirir a través del web: www.pintapum.com.

    Entrar a cadenes de botigues de productes infantils com ja ho ha fet a Imaginarium era l’objectiu de la Núria Tejón. La carrera professional d’aquesta asturiana, nascuda a Mieres el 1976, que viu a Barcelona des dels cinc anys, no feia presagiar un canvi de rumb professional. Ha ocupat càrrecs en diferents firmes, com Loreal o, l’última, Inoxcrom, on era directora general de màrqueting quan l’empresa va entrar en liquidació. La complexitat del moment va coincidir amb la seva tercera maternitat. “Necessitava trencar amb el meu statu quo i veure què passava. Així que vaig pactar la meva sortida i vaig voler mirar de fer alguna cosa per mi mateixa”, explica Tejón.

   

"En lloc de tauletes o mòbils, a qualsevol nen que li donis una capsa de colors i un paper, pintarà».

Notícies relacionades

A la seva bossa de Mary Poppins hi havia la clau. “Sempre portava bosses tremendes amb coses que pesessin i ocupessin poc, amb el que poder acontentar els meus fills quan me’ls portava a prendre un cafè amb les meves amigues”, diu. “I sense haver de donar-los tauleta o mòbil a la primera de canvi. A qualsevol nen que li donis una capsa de colors i un paper, pintarà, sigui més o menys estona, però això els entreté i els seus dibuixos ens connecten a pares i fills”, afegeix.

    Per començar el negoci, amb el seu soci, el dissenyador Jordi Ramon, van invertir 60.000 euros en producte –íntegrament produït localment–, web i accions de màrqueting, com assistir a les primeres fires. I el juliol del 2017, PinTaPum treia el cap a Instagram, l’any passat va facturar 10.000 euros i aquest preveu aproximar-se als 50.000.

Nuria Tejón

<span style="font-size: 1.6rem;">Cofundadora</span>