Viatges 'online'

eDreams perd gairebé 17 milions els sis primers mesos de l'any

La companyia ho atribueix al seu canvi de model d'ingressos i assegura que aquestes pèrdues estan dins de les previsions per a aquest any

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

eDreams Odigeo va registrar unes pèrdues de 16,9 milions d’euros durant els sis primers mesos del seu exercici fiscal, finalitzat el 30 de setembre, davant els guanys de 6,5 milions d’un any abans, resultat que l’agència de viatges 'online' atribueix a les inversions fetes per canviar el seu model d’ingressos a fi de construir un negoci "més sostenible", generant més ingressos sobre menys reserves.

Malgrat les pèrdues del semestre, el grup ha destacat que els resultats semestrals compleixen les previsions per al període i que se situen en la bona direcció per arribar als seus objectius anuals.

La companyia va aconseguir un benefici net ajustat de 12,4 milions en aquest període, xifra un 28% inferior a la d’un any abans, segons ha informat aquest dimecres l’empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La xifra d’ingressos va augmentar un 5% el seu primer semestre fiscal, fins als 267,6 milions d’euros, mentre que les reserves van descendir un 2%, amb 5,8 milions.

El resultat brut d’explotació (Ebitda) d’eDreams es va situar en 51,5 milions d’euros, un 20% més, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va arribar a un 21%, fins als 39,7 milions d’euros. No obstant, l’Ebitda de l’agència de viatges 'online' va caure un 10%, fins als 52,6 milions d’euros.

"La nostra estratègia d’inversió en el model de diversificació dels ingressos i de millora de la transparència dels preus per als nostres clients continua donant fruits. Els resultats obtinguts en els sis primers mesos estan en línia amb les expectatives per aconseguir les previsions de l’any complet, amb un alentiment del rendiment financer a causa dels canvis fets en el model d’ingressos", ha afegit el conseller delegat del grup, Dana Dunne.

Les reserves per mòbil suposen un 42%

Per àrees de negoci, la baixada de les reserves de vols es deu principalment a l’impacte del canvi de model d’ingressos. El marge sobre ingressos en vols va ser de 211,2 milions d’euros, un 4% més, amb una millora del 6% en el marge sobre ingressos per reserva. Segons informa eDreams, aquesta millora es deu a l’augment en la venda de serveis complementaris als vols, parcialment contrarestada per l’efecte dels canvis en els preus.

Per contra, les reserves de productes vacacionals han crescut un 3% a causa de l’estratègia de diversificació i el marge sobre ingressos ha crescut un 11% durant el primer semestre de l’exercici fiscal, amb un increment del 8% del marge sobre ingressos per reserva.

En particular, els paquets dinàmics i els productes complementaris al vol continuen reportant un fort creixement al marge d’ingressos. A més, les reserves fetes a través del mòbil han continuat millorant i ja suposen el 42% de les reserves de vols, superen així la mitjana de la indústria. En el segon trimestre van suposar el 47% de les reserves totals de vols, ha indicat l’empresa.

Previsions

eDreams Odigeo manté els objectius anunciats per al 2019, un marge sobre ingressos superior a 509 milions d’euros i un rang d’Ebitda ajustat de 118 milions, al voltant d’un 10% més. No obstant, assenyala que les reserves poden mantenir-se o decréixer un 4% respecte a l’exercici anterior.

Notícies relacionades

La companyia continuarà invertint i accelerant la seva transformació del model d’ingressos i comunicació de preus, que afectarà de forma adversa els resultats financers a curt termini, però millorarà la seva posició estratègica i el valor a llarg termini, tant per als clients com per als accionistes.

En aquesta línia, espera que les millores comencin a materialitzar-se en la segona meitat de l’any, ja que les iniciatives estratègiques ja comencen a donar fruits.

Temes:

Turisme Empreses