Mercats

La CNMV multa el Santander amb 4,5 milions per percebre incentius no permesos

El BOE publica sancions a altres entitats bancàries, com Banca March i BNP Paribas, per valor de més d'1 milió d'euros

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha multat amb 4,5 milions d’euros el Banco Santander per infracció molt greu al no actuar en l’interès "òptim" dels seus clients i percebre incentius no permesos en l’àmbit dels serveis d’inversió, segons publica aquest dimarts el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

Fonts oficials del banc han indicat a Europa Press que l’entitat està prenent "totes les mesures necessàries" per provar de reparar aquesta incidència, que en qualsevol cas "va ser molt residual" i va afectar un número molt reduït de clients.

El Santander no ha sigut l’única entitat sancionada. Banca MarchBNP Paribas Sucursal a Espanya, Legal & General Investment Management LimitedAhorro Corporación Financiera i Activotrade Valores també han sigut multades per diverses infraccions fermes en la via administrativa. El conjunt de sancions d’aquestes companyies ascendeixen a un milió d’euros.

Notícies relacionades

En concret, el regulador ha multat Banca March amb 350.000 euros per la comissió d’una infracció molt greu a l’incomplir les obligacions d’informació relatives a l’avaluació de la conveniència en operacions de compra de clients minoristes sobre instruments financers complexos, així com les obligacions d’informació respecte a la naturalesa i riscos de les IIC comercialitzades i dels instruments de renda fixa a híbrids internacionals.

La sanció imposada a Ahorro Corporación Financiera ha ascendit a 300.000 euros, dels quals 100.000 euros són per la infracció molt greu de no informar adequadament els seus clients sobre les comissions reals que estava percebent en l’operativa de renda fixa, que eren superiors a les pactades, mentre que els 200.000 euros restants corresponen a la infracció greu d’incompliment de la seva obligació d’aplicar polítiques i procediments adequats per evitar que els possibles conflictes d’interès perjudiquin els seus clients.