Final del dièsel i la gasolina el 2040

La UGT adverteix que el cotxe elèctric posa en perill el sector de l'automòbil

El sindicat critica que la llei de canvi climàtic i transició ecològica fan un "flac servei" a la indústria

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agencias

La proposta de prohibir la venda i matriculació de vehicles de combustió el 2040, que recull l’esborrany de la llei de canvi climàtic i transició ecològica, posa "seriosament en perill l’estabilitat dels centres de treball i els milers de llocs de treball" del sector de l’automòbil, segons UGT FICA.

En una nota valora així la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT l’esmentat esborrany de la futura normativa, que també preveu prohibir el 2050 la circulació de tots els turismes i comercials que emetin CO22, per la qual cosa només quedarien exclosos els elèctrics i de pila de combustible.

La federació ha lamentat que aquests plantejaments "desproporcionats i erronis" s’hagin conegut aquest dimarts a través de la premsa i sense que el Govern hagi avaluat prèviament l’impacte d’aquestes mesures i sense adoptar-ne altres que puguin pal·liar els efectes de les primeres.

Aquest tipus d’anuncis "no ajuden precisament a consolidar la indústria automobilística, sinó més aviat al contrari", ha advertit el sindicat.

Vehicles verds

Per a UGT FICA és una "temeritat que fa flac servei" a la indústria de l’automòbil posar "data de caducitat" a la matriculació de vehicles dièsel, gasolina i híbrids sense obrir abans una taula de negociació en la qual es diagnostiquin les mesures necessàries per "minimitzar l’impacte negatiu" que tindrà aquesta prohibició i "passant per sobre" d’acords adoptats a escala europea.

Notícies relacionades

El plantejament que li fa la UGT al Govern és que la transició cap a "vehicles verds" a les fàbriques espanyoles sigui "progressiva, ordenada i justa", i que tingui en compte totes les variables.

Això implica un pacte d’estat per la indústria, consensuat amb els agents socials, en què es recullin inversions per donar estabilitat i futur al sector automobilístic, "deixant a un costat declaracions que en res beneficien l’ocupació".