Transparència
Adif omet comunicar al Tribunal de Comptes contractes per valor de 140 milions
La presidenta de l'òrgan fiscalitzador assenyala al Congrés que la divisió d'alta velocitat d'Adif va ser el 2017 l'empresa que no va comunicar l'import més elevat

GRAF7649. MADRID (ESPAÑA), 29/10/2018.- María José de la Fuente, presidenta del Tribunal de Cuentas, durante su comparecencia esta tarde en la comisión del Congreso de los Diputadas.- EFE/Chema Moya /
Adif Alta Velocitat va ometre al Tribunal de Comptes un contracte per explotar 72 aparcaments a 51 estacions per valor de 140,8 milions d’euros, segons ha informat aquest dilluns a les Corts Generals la presidenta de l’òrgan fiscalitzador, María José de la Fuente.
Durant la seva intervenció a la Comissió Mixta (Congrés-Senat) per a les relacions amb el Tribunal de Comptes, De la Fuente ha assenyalat que aquesta empresa va ser l’autora de les dues diferències més significatives a l’hora de comunicar imports al Tribunal per a la seva deguda fiscalització.
Aquesta circumstància es relata a l’'Informe de fiscalització dels contractes de cessió, arrendament o alienació de béns immobles i drets de la propietat incorporal més significatius formalitzats per les empreses estatals durant els exercicis 2013, 2014 i 2015', presentat per De la Fuente aquest dilluns al Congrés.
Contractes no remesos i desviacions
En total, cinc empreses que havien tingut operacions de cessió, arrendament o alienació de béns immobles no van remetre aquesta informació al Tribunal, i per això en les relacions de contractes rendits al Tribunal van faltar contractes per import de 19,4 milions.
Així mateix, almenys unes altres cinc empreses van remetre aquestes relacions amb desviacions respecte a l’import real dels contractes, tant desviacions negatives, per import total de 164,5 milions, com de positives, per 6,5 milions. La més rellevant en aquest últim cas, ha assenyalat la presidenta de l’òrgan fiscalitzador, també correspon a un altre contracte d’Adif Alta Velocitat, que es va remetre al Tribunal amb un import inferior en 4,4 milions al real del contracte.
"Risc d’afavorir determinats licitadors"
Notícies relacionadesAl seu informe, el Tribunal lamenta la "falta de claredat als plecs i en el procediment de licitació" d’aquest contracte, assenyalant que preveien la possibilitat de presentar ofertes econòmiques per a diferents terminis de durada del contracte. Per poder comparar entre ofertes de diferent termini, relata la fiscalització, es preveia la desactualització de les ofertes presentades, indicant la taxa aplicable però no la manera de dur a terme la desactualització.
"Aquesta falta de claredat als plecs i en el procediment de licitació suposa una pèrdua en la transparència del procediment i un risc que es pugui elegir el procediment de desactualització de manera arbitrària per afavorir determinats licitadors", assenyala l’informe.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA