Anar al contingut

Conflictes laborals aeroports

Vaga de Ryanair en cinc països el 28 de setembre

Els tripulants de cabina d'Espanya, Portugal, Holanda, Bèlgica i Itàlia faran aturades conjuntes

Sara Ledo

FILE PHOTO: People walk to board a Ryanair flight at Stansted Airport, northeast of London, Britain, September 7, 2017. Picture taken September 7, 2017. REUTERS/Kevin Coombs/File Photo

FILE PHOTO: People walk to board a Ryanair flight at Stansted Airport, northeast of London, Britain, September 7, 2017. Picture taken September 7, 2017. REUTERS/Kevin Coombs/File Photo / Kevin Coombs (REUTERS)

El malson per a Ryanair continua. A falta d’una setmana perquè se celebri la seva Junta d’Accionistes (20 de setembre), la companyia s’enfronta a un nou anunci de vaga,prevista per al divendres 28 de setembre per part dels tripulants de cabina de cinc països (Espanya, Portugal, Itàlia, Holanda i Bèlgica) als quals se’n podria afegir algun més, segons informen fonts sindicals, com ara Alemanya, que ja aquest dimecres va celebrar aturades conjuntes per part de pilots i tripulants, avisant només amb 48 hores d’antelació.

El motiu de les vagues continua sent el mateix. Els sindicats europeus es queixen que la companyia aplica la llei irlandesa en comptes de la pròpia de cada país. A més reclamen un reconeixement dels sindicats que l’empresa no fa. A això se li suma l’actitud de la companyia que, segons el sindicat espanyol USO, ha enviat un comunicat als seus treballadors en el qual acusa els sindicats de no voler arribar a acords.

En concret, Ryanair es queixa que dimarts passat, 11 de setembre, en una reunió entre els sindicats USO i Sitcpla i la companyia, els representants sindicals no van voler acceptar un acord. No obstant, la USO i Sitcpla al·leguen que els plantejaments de la ‘low cost’ passen per "continuar incomplint la legislació espanyola, amb certes cessions ‘a la carta’ que no tenen encaix en el marc laboral espanyol".

"Ryanair va intentar portar negociacions per separat, sense previ avís, i en un gir improvisat i no pactat, sobre cadascuna de les empreses implicades –Ryanair, Crewlink i Workforce (les dues agències subcontractes de TCP). Una cosa a què les dues parts ens vam oposar frontalment i que ells van considerar com una negativa a qualsevol negociació. Òbviament, sí que és una negativa a negociar, a negociar sota les seves regles i imposicions”, van precisar els dirigents de la USO, Pedro Alzina, i de Sitcpla, Antonio Escobar.

Els sindicats denuncien que la companyia, a més, ha tornat a amenaçar de "tancar bases i acomiadar treballadors si es continua lluitant per les millores laborals".

Ryanair cancel·larà vols

Per la seva part, la companyia treu pit en un comunicat insistint que aquestes vagues no l’afecten. "Ahir a Alemanya, malgrat una vaga de pilots i tripulants de cabina, més del 70% dels pilots i tripulants de Ryanair amb base a Alemanya es van presentar a treballar i Ryanair va completar més de 250 vols del seu programa diari de 400, perquè 150 vols van ser cancel·lats dimarts", afirmen.

L’aerolínia manté l’estratègia que ha portat durant tot l’estiu per fer front als efectes de les vagues i que no es notin en els seus comptes: cancel·lar vols prèviament. "Si hi ha una altra vaga de tripulants de cabina fallida el 28 de setembre, llavors, com vam demostrar ahir a Alemanya, Ryanair avisarà els clients d’un petit nombre de cancel·lacions de vols, i l’aclaparadora majoria dels vols i serveis de Ryanair funcionaran aquest dia com un dia normal", va precisar en el comunicat el director de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs.

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.