emprenedoria

Un 'spin-off' per gestionar anuncis

Els fundadors de RockerRoi creen Spaceboost, també centrada en el màrqueting digital

Aquest any preveuen gestionar 60 milions d'euros en publicitat 'online'

zentauroepp44520535 spaceboost180807172123

zentauroepp44520535 spaceboost180807172123

2
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Nacho RodésPablo Callejón i Albert Morcillo van fundar RocketRoi, una 'start-up' especialitzada a optimitzar la compra d’espais publicitaris 'online', el 2014. Després de quatre anys de creixement en què l’empresa ha assolit els 50 treballadors, ha aixecat uns tres milions d’euros, té oficines a set països –a més de la seu principal al carrer de Tuset de Barcelona i una delegació a Madrid– i assolirà els tres milions de facturació aquest exercici, els tres socis fundadors s’han posat al capdavant d’un nou projecte: Spaceboost.

La firma va néixer el març passat com una 'spin-off' de la mateixa RocketRoi i, de fet, encara no s’han separat societàriament tot i que preveuen fer-ho en els pròxims mesos. “Utilitzem la mateixa tecnologia, però Spaceboost és més escalable i té un gran potencial d’internacionalització”, apunta Nacho Rodés, director general de la companyia. Per posicionar-se en el mercat han comptat amb el seu bagatge a RocketRoi i la seva associació amb Google, a més d’un premi concedit per Cloudera que va reconèixer la seva gestió de grans volums de dades i va xifrar en 5.000 milions d’euros les vendes induïdes per la publicitat inermediada per Spaceboost.

Notícies relacionades

La diferència principal entre RocketRoi i Spaceboost –el punt fort del qual és l’optimització de la compra d’espais publicitaris a Google Adwords, tot i que també operen en altres plataformes– resideix que RocketRoi treballa com una agència, gestiona comptes de clients i, per tant, només s’encarrega d’inversions publicitàries relativament elevades, mentre que Spaceboost és un programari que automatitza tot aquest procés i el seu ús és gratuït per a campanyes publicitàries que no superin els 1.000 euros al mes. A partir d’aquí, els preus oscil·len entre els 199 euros per a inversions de fins a 5.000 euros al mes i 899 euros per a inversions de fins a 25.000 euros.

Rodés –“familiar llunyà” de Gonzalo Rodés i amb parentiu amb la família fundadora del que avui és Havas Media on va tenir la seva primera experiència professional com a becari– Morcillo i Callejón han delegat la gestió del dia a dia de RocketRoi a Armand Solé i Tomás España i controlaran el 80% de Spaceboost. La companyia naixent preveu gestionar aquest any 60 milions d’euros en publicitat i triplicar aquesta xifra anualment durant els pròxims dos exercicis, si bé no concreta els ingressos nets que obtindrà en aquest període. Actualment Spaceboost concentra un 40% del seu negoci a Espanya, però els seus plans passen per convertir-se en una solució tecnològica totalment internacionalitzada.