amb el 40% del mercat

HP arrasa al mercat d'ordinadors a Espanya

La firma encapçala la classificació en venda d'ordinadors empresarials i domèstics

hp

hp

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La multinacional Hewlett Packard (HP) es manté com a líder indiscutible del mercat d'ordinadors a Espanya amb una quota de gairebé un 40% de les vendes, rècord per a la marca. En el marc d'un mercat canviant i atomitzat, la persistència de l'ensenya nord-americana al mercat espanyol li està donant resultats. Les vendes d'ordinadors van caure a Espanya un 4,6% en el primer trimestre, arrossegades pel comportament a la baixa del segment de consum. L'auge del mòbil i les tauletes treu sentit a l'ordinador d'abans, restringeix el clònic al tecnoaddicte (PC Gaming) i destaca les vendes de terminals més portables. Les dades de la consultora IDC mostren que, per fabricants, només Dell i HP van registrar taxes de creixement positives (d'un 48,3% i un 22,6%, respectivament), mentre que les caigudes més grans van correspondre a Asus (73,5%), Accer (37,6%), Toshiba (31,7%), Lenovo (7,8%) i Fujitsu (6,4%).

Segment empresarial

El segment empresarial s'ha convertit en una peça estratègica per als fabricants d'ordinadors. Han passat a la història com a 'core business' les grans torres plenes d'opcions de connexió i l'aposta d'HP per unitats centrals de disseny acurat i mida mesurada s'ha convertit en l'aposta guanyadora a l'empresa. Així, HP arriba a un creixement d'un 19,1% al mercat empresarial respecte de l'any anterior, amb una quota de mercat d'un 43,6%, percentatge equivalent a la suma de quota dels tres competidors següents. El segment professional va acabar el primer trimestre amb un creixement d'un 8%. HP, Lenovo (22,9%) i Dell (16,5%) controlen el 83% del mercat, segons IDC.

Referència

En el mercat de consum HP continua sent la referència, amb una quota d'un 37,7% i un creixement d'un 26,7%.  En la categoria de portàtils, HP també se situa com a líder amb un 41,3% del mercat i un creixement d'un 29,8%, amb una desacceleració del mercat en el primer trimestre d'un 7,3%. En consum, les vendes globals del sector a Espanya van caure un 14%, influïdes pel canvi d'estratègia d'alguns fabricants, com Asus i Acer, que s'estan centrant progressivament en productes de preu més car.

Protecció de dades

Notícies relacionades

La necessitat de les empreses d'adaptar-se al nou Reglament General de Protecció de Dades (LPD), que començarà a ser d'obligat compliment a partir del pròxim 25 de maig a tota la Unió Europea exigirà a moltes empreses la renovació d'una part dels seus equips informàtics, motiu pel qual el sector és optimista amb l'evolució de les vendes aquest any.

A escala mundial, suma cinc trimestres consecutius en primera posició, amb una quota a escala global d'un 22,7%, seguit de Lenovo (20,4%) i Dell (16,9%), informa Efe. L'única regió on no és líder és a l'Àsia, on Lenovo (antiga IBM) encapçala el rànquing amb una quota d'un 24,4%.