enquesta Ocupatur
L'ocupació turística baixa aquesta Setmana Santa a Espanya
Les reserves hoteleres han caigut a la ciutat de Barcelona al 79% davant el 92% de l'any passat

41432404 591 /
L'ocupació hotelera per a aquesta Setmana Santa a Espanya arribarà al 78,9%, xifra que suposa 6,4 punts percentuals menys respecte a la mateixa temporada del 2017, segons ha avançat aquest dimecres la Secretaria d'Estat de Turisme amb les dades de l'enquesta d'ocupació turística (Ocupatur). Les dades, extretes de l'enquesta d'ocupació turística (Ocupatur), es basen en les reserves reals en hotels comptabilitzades fins a la data d'avui tenint en compte l'ocupació real registrada durant la Setmana Santa de l'any passat (85,3%).
Destaquen les previsions per als allotjaments d'esquí, que preveuen arribar al 81% de l'ocupació, xifra que suposa un increment de 17 punts percentuals respecte al mateix període de l'any anterior. Les cases rurals també milloren les seves previsions i arriben al 80%, davant el 76% que es va registrar el 2017. El turisme d'interior cau lleument (dos punts percentuals), fins al 76%.
Per comunitats autònomes, la primera en reserves són les Canàries, amb una previsió del 88% d'ocupació hotelera. La segueixen el País Basc (86%), la Rioja (85%), Extremadura (84%) i Andalusia i Navarra (totes dues amb un 83%). Entre les comunitats que eleven el seu resultat no n'hi ha cap de costanera, principalment per la incertesa meteorològica dels últims dies. Navarra puja cinc punts percentuals, fins al 853; Astúries passa del 79% al 83%, i Aragó millora lleument (del 80% al 81%), igual que Extremadura (del 83% al 84%).
Caiguda de l'ocupació prevista a Barcelona
Mentre que la Setmana Santa del 2017 es va arribar a una ocupació del 92%, les previsions per a aquest any només arriben al 79% a la ciutat de Barcelona, 13 punts percentuals menys. Per sobre de la capital catalana queda Palma de Mallorca, amb un 67% de previsió davant el 83% de l'any passat; mentre que Santiago de Compostel·la queda en tercer lloc en caigudes: el 70% davant el 81% del 2017.
Les ciutats que lideren les reserves són Màlaga, on es preveu una ocupació que arribi al 90%, seguides de Sevilla, Granada i Bilbao, on la Secretaria d'Estat de Turisme preveu que les reserves arribin al 88%.
El turisme d'interior té una ocupació del 78% de mitjana, un punt més, amb unes reserves del 71%, alhora que el turisme de costa presenta una ocupació del 89%, vuit punts més, amb reserves del 63%.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit