Anar al contingut

El Corte Inglés més digital

El president del grup anuncia que l'oferta a la web replicarà la de les botigues físiques

Dimas Gimeno reclama igualtat en les regles de joc respecte de gegants com Amazon

Agustí Sala

El Corte Inglés més digital

DANNY CAMINAL

Oferta física i digital amb client omnicanal i entrega de comandes en menys de dues hores. L’estratègia d’El Corte Inglés està ben dibuixada i passa per replicar a la seva oferta a internet, en la qual actualment té unes 200.000 referències, el mateix que té a la seva xarxa d’establiments físics.

El president del grup, Dimas Gimeno, va explicar ahir davant d’empresaris catalans l’estratègia de la companyia, que reclama unió entre petit i gran comerç per reclamar igualtat en les regles de joc  respecte de grans operadors com Amazon. Es tracta, va dir, que hi hagi «regles homogènies» que permetin a tots els operadors competir «en igualtat de condicions» i un marc normatiu europeu que corregeixi les diferències fiscals entre el comerç i els grans operadors en línia.

Gimeno, que es prodiga poc i que va portar a terme la seva presentació davant la societat catalana les passades jornades del Cercle d’Economia a Sitges l’any passat, va pronunciar una conferència a la Cambra de Comerç de Barcelona. Va defensar adaptar la normativa de comerç a la realitat del segle XXI. Al seu torn va insistir que els nous operadors «tenen molts avantatges» que ho posen «difícil» als comerços tradicionals , tot i que a Espanya aquests nous agents no arriben a una quota de mercat del 5 %. Amb tot, va assegurar que això canviarà els pròxims tres anys.

Després d’admetre que es tracta d’un tema legal complex i que l’Administració està conscienciada ha insistit en les seves reivindicacions. «El que no pot ser és que nosaltres paguem impostos quan ells no en paguen o que no es tingui en compte la quantitat de riquesa que generem en un país», va sentenciar.

Gimeno va apostar per una «competència equilibrada» que pugui portar a fer grans aliances amb operadors tecnològics i fins i tot puguin fer un mercat –marketplace– europeu. Va recordar que El Corte Inglés ja ha fet aliances amb empreses com Samsung per incorporar el seu sistema de compra amb el mòbil o amb Alipay per al pagament amb mòbils als turistes xinesos.

L’estratègia del seu grup, va dir, es basa en la diferenciació. Un dels seus pilars és una xarxa d’establiments que poden operar com a botigues i, alhora, centres d’emmagatzematge i de recollida de comandes. Tot això permet estar «a menys de dues hores de gairebé tota la població espanyola».

Un altre avantatge competitiu, va destacar, és la seva gran base de dades acumulada durant 75 anys. La companyia s’està centrant a portar totes les seves inversions a la transformació digital, més que en la internacionalització i l’obertura de nous centres.

0 Comentaris
cargando