presentació de resultats

Mercadona anuncia que duplicarà les inversions els pròxims dos anys

La companyia destinarà 1.200 milions el 2017 per consolidar el pla d'expansió

El líder de la distribució a Espanya va guanyar 636 milions l'any passat amb una facturació de 21.623 milions

lpedragosa37513668 valencia 2 3 2017  econom a  mercadona  juan roig   el presi170302210056

lpedragosa37513668 valencia 2 3 2017 econom a mercadona juan roig el presi170302210056 / Miguel Lorenzo

1
Es llegeix en minuts
NACHO HERRERO / PUÇOL

Mercadona està disposada a consolidar el seu lideratge en el sector de la distribució espanyol a base d'inversions. La cadena de supermercats valenciana ha anunciat que pensa duplicar les seves inversions en els dos pròxims anys amb l'objectiu de consolidar la seva expansió. Mercadona, que va incrementar els seus beneficis el 4% el 2016, fins a un total de 636 milions d'euros, preveu retallar aquesta xifra fins als 200 milions aquest any i el 2018. El president de Mercadona, Juan Roig, va anunciar que les inversions el 2017 podrien arribar als 1.200 milions d'euros i que la situació podria ser molt similar el 2018. "En el futur guanyarem més diners, però sobretot consolidarem molt més l'empresa, no és un pas enrere és un pas endavant. Sé que socialment pot veure's com a negatiu però és superpositiu, ens donarà una velocitat de creuer impressionant", ha explicat Roig.

"Creiem molt que aquest és el Mercadona del futur, ens donarà molta seguretat i el que volem és pensar en el benefici a llarg termini", ha assenyalat el president de la companyia, Juan Roig, que ha assegurat que el curt termini "no preocupa en absolut perquè estem molt sanejats". 

VENDES

Notícies relacionades

Mercadona va arribar el 2016 a una facturació de 21.623 milions d'euros, el 3,9% més que el 2015. En aquest creixement de les vendes hi va influir el creixement orgànic de l'empresa, que ja compta amb 79.000 empleats, després d'incorporar 4.000 persones a la plantilla en un any. Des d'un punt de vista comercial, els productes frescos segueixen sent la gran obsessió, i per això la política de personal és estratègica. En aquesta línia es van distribuir al voltant de 300 milions d'euros en primes per a la plantilla l'any passat.

Roig va explicar que el 2016 el preu del carro de la compra mitjà, el que utilitzen com a referència de mercat, va baixar el seu preu l'1% l'any passat (ho va fer el 2% el 2015). També va assenyalar que s'han incorporat 300 nous productes i s'han millorat 350. L'empresari va anunciar que el 2017 s'obriran 30 nous supermercats segons el nou model de botiga que han dissenyat i que es reformaran 126 botigues segons aquest mateix patró. Ja l'any passat es van obrir un total de 50 botigues. Igualment, va confirmar que el 2018 acabaran el centre logístic d'Abrera a Barcelona, i el de Vitòria-Gasteiz aquest mateix any. El 2019 s'obriran quatre botigues a Portugal.