CONSUM

Juan Roig: "La nostra web és una merda, ho diuen els clients i ho dic jo"

El president de Mercadona anuncia que estrenaran pàgina l'any que ve amb l'objectiu de fer la compra 'on line' rendible

GRA075. VALENCIA, 02/03/2017.- El presidente de Mercadona, Juan Roig, durante la presentación hoy de los resultados de la compañía de 2016 y las previsiones para el presente año. EFE/Kai Försterling

GRA075. VALENCIA, 02/03/2017.- El presidente de Mercadona, Juan Roig, durante la presentación hoy de los resultados de la compañía de 2016 y las previsiones para el presente año. EFE/Kai Försterling / Kai Försterling (EFE)

1
Es llegeix en minuts
NACHO HERRERO / PUÇOL

La compra 'on line' és des de fa temps la gran assignatura pendent de Mercadona però ho pot deixar de ser en poc menys d'un any. Juan Roig, president de la companyia, ha tornar a ser dur a l'hora d'avaluar el punt de partida però per primera vegada creu que poden fer negoci fora de la botiga física. “La nostra web és una merda, ho diuen els clients i ho dic jo, però a principis del 2018 sortirem molt millor i ho farem francament bé”, ha avançat en la presentació dels resultats del 2016.

Aquest any s'ha reforçat un departament on ja treballen 20 persones, inclosa la seva filla Juana, “i en el futur seran els que facin falta”, ha apuntat. L'estratègia passa per fer un estudi profund i demostrar que poden fer rendible una forma de comprar que ara amb prou feines suposa l'1% de la seva facturació. “Estudiarem la teoria i, canviant moltes coses, creiem que serà rendible. Creiem que ho podem fer i quan ho demostrem, ho farem”, ha anunciat.

Això sí, ha remarcat que només faran el salt “si el sabem fer rendible, si no, no el farem”. Amb prou feines ha donat pistes de com afrontaran aquest repte però sí que ha avançat que no serà com ho fa la resta. “Ho farem d'una manera diferent”, ha dit. Preguntat pel desafiament que suposa per a la distribució l'arribada al mercat d'Amazon, Roig ha assegurat que això no li fa perdre el son. “És una gran companyia però no em preocupa, em preocupa Mercadona. Respecto la competència però hem d'arreglar els nostres problemes. Pensem que ens anirà molt bé”, ha sentenciat.

EL 2019, PORTUGAL

Notícies relacionades

Que Mercadona s'hagi decidit a fer el salt al comerç 'on line' no vol dir que deixi de banda la seva expansió física. Roig ha anunciat que en aquest 2017 obriran trenta botigues més, però també que el 2019 la companyia obrirà els seus primers quatre supermercats a Portugal, on ja té contractats vuitanta directius, un centre d'innovació i una seu social a Porto amb el nom d'Irmãdona, encara que la marca comercial no canviarà.

L'estratègia de Roig passa per exportar el seu model però no els productes. “A Portugal si et fas portuguès, si no vas de conquistador, et reben amb els braços oberts”, ha assegurat, després de confirmar que tindran un assortiment portuguès “al 100%”.