COMERÇ

Les marques de Comertia tanquen el 2016 amb un augment de les vendes del 4,1%

Al gener, la facturació dels socis va pujar el 3,6%

Carlos Martín, a la botiga Dormity del centre comercial Splau de Cornellà.

Carlos Martín, a la botiga Dormity del centre comercial Splau de Cornellà. / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

Les marques associades a Comertia (Associació Catalana de l'Empresa Familiar del Retail) van tancar el 2016 amb un augment de les vendes del 4,1%, segons ha comunicat l'entitat.

Segons l'estudi mensual i anual que elabora Comertia, l'any es va tancar amb un 36% de les empreses registrant augment de les vendes, un 45% mantenint-les i un altre 20% amb caigudes de la facturació. Quant al benefici, el 43% va aconseguir augmentar els guanys, el 28% els va mantenir i el 29% els va reduir.

"Es percep més alegria i confiança entre els consumidors, malgrat que la incertesa geopolítica ens fa estar expectants per si pogués tenir efectes en l'economia", ha destacat en una nota el president de Comertia, Joan Carles Calbet.

Notícies relacionades

Al gener, les vendes dels associats van pujar el 3,6%, encara que les rebaixes han estat pitjors del previst per al 21% de les firmes.

Comertia agrupa 60 empreses del sector de retail, que sumen més de 4.000 establiments, amb una facturació conjunta de 4.000 milions i una plantilla de 37.000 treballadors.

Temes:

Comerç Empreses