CONSUM

La meitat dels consumidors no entenen la factura de la llum

El 35% dels ciutadans tampoc comprenen la factura del gas natural

Un usuario muestra la factura de Endesa y el contador de la luz.

Un usuario muestra la factura de Endesa y el contador de la luz. / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

Un 46,5% dels consumidors asseguren que la factura de la llum és poc comprensible o incomprensible, segons el Panell de Llars elaborat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

En l'estudi, publicat avui, la CNMC especifica que aquest percentatge es redueix al 34,8% en les factures de gas natural, a un 15,4% en les de banda ampla fixa i al 15,1% en les de telefonia fixa.

L'informe també analitza l'atenció amb què els usuaris llegeixen aquests rebuts, amb un 53,4% d'usuaris d'electricitat que revisen les factures amb atenció, un 48% en el cas del gas natural, 45,2% en banda ampla fixa i 48,9% en telefonia fixa.

Els usuaris que simplement fan una ullada per sobre a les seves factures representen, en el cas de la llum, un 36,8% dels enquestats; en gas natural, un 39,3%; en banda ampla fixa, un 35,7%, i en telefonia fixa, un 34,3%.

Notícies relacionades

La majoria de les factures de telecomunicacions (53,1%) tenen format electrònic, mentre que és més comú l'ús de rebuts en paper en el cas dels bancs (58,3%), gas natural (75,9%) i electricitat (81%).

No obstant, respecte a la implantació de la factura electrònica, el 22% de les llars declaren que no van ser informades sobre la possibilitat de rebre-la, mentre que, entre les que sí que l'obtenen en aquest format, el 29% assegura que no els arriba cap avís i que s'han de connectar a internet per veure-la.