CITA DEL MOTOR A ÀSIA

El Saló de l'Automòbil de Pequín mostra el futur dels SUV

Renault encapçala l'aposta pels tot camins amb el nou Koleos

Les marques xineses desborden les occidentals amb dissenys trencadors

Ambient al Saló de l’Automòbil de Pequín. / AP / MARK SCHIEFELBEIN / VÍDEO: TONI FUENTES

1
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

La tendència dels tot camins domina tots els mercats mundials, però a la Xina s'ha convertit en una explosió de nous models i de creativitat. Els SUV ('sport utility vehicle') representen al voltant d'un 40% de les vendes de vehicles en els segments de gamma alta a la Xina, i això s'ha traduït en una allau de novetats encapçalada per Renault, amb el nou Koleos, però en una dura competència amb les marques xineses.

Renault ja ha començat a vendre a la Xina el Captur, fabricat a Valladolid, i el Kadjar, produït a la nova factoria de la ciutat de Wuhan, situada a uns 900 quilòmetres de Shanghai cap a l'interior. Els pròxims mesos reforçarà la seva aposta amb la nova generació del Koleos per prendre terreny a les berlines. Aquest nou tot terreny urbà es produirà a Wuhan per al mercat xinès i a Corea del Sud per a la resta del món, inclosa Europa. 

El president de Renault, Carlos Ghosn, ha qualificat el nou model com una peça clau en l'estratègia de "creixement com a marca global". 

Notícies relacionades

Encara que el 'boom' dels SUV a la Xina beneficia totes les marques que són presents en el primer mercat mundial de l'automòbil, els fabricants xinesos s'estan emportant la millor porció pel seu preu més baix i perquè comptem amb una oferta de models amb una aparença molt occidental i, al mateix temps, amb algunes apostes trencadores

Aquest és el cas d'un 'megasuv' inspirat en les figures de paper d'origami de la marca IAT, amb un preu d'1,8 milions de dòlars. O un tot terreny enorme molt inspirat en el Hummer de color or i molt apropiat per a transports blindats.