Segons l’Institut Carles III
Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
Vuit de cada deu morts en els últims dies de juny són persones de més de 65 anys
Espanya ha registrat 265 morts prematures atribuïbles a les altes temperatures entre el 22 i el 30 de juny, segons dades del sistema de monitoratge de la mortalitat diària per totes les causes (MoMo) de l’Institut Carles III. Són les primeres del període estival, que es registra des del 15 de maig. Si comptem a partir del 15 de maig, la xifra ascendeix a 388, per sota del miler del 2017 o de les 885 del 2022. Vuit de cada deu morts per aquesta raó en els últims dies de juny són de persones de 65 anys o més.
A Catalunya, les morts atribuïbles a la calor d’aquesta última setmana són 43, xifra que igualen les més altes fins ara, les del 2022. L’Institut Carles III atribueix concretament vuit morts diàries a Catalunya per la calor registrada entre el 26 i el 28 de juny, i set més per a aquest diumenge i aquest dilluns. El 22 de juny és el primer dia en què es registren defuncions relacionades amb els termòmetres des de l’hivern. Les temperatures van començar a disparar-se per les dates de Sant Joan, i els valors anòmals registrats a partir d’aquell cap de setmana es consideren una onada de calor.
Les 43 morts entre el 22 i el 30 de juny a Catalunya igualen les de la Comunitat de Madrid en aquell període, i superen lleugerament les 34 registrades a Galícia. Per demarcacions, a Barcelona se n’han atribuït 19, a Girona 9, a Lleida 3 i a Tarragona 12.
Les morts imputables a aquesta raó en el conjunt de l’estiu podrien augmentar, ja que l’any passat, entre el 15 de maig i el 30 de setembre n’hi va haver 226 a Catalunya, i a hores d’ara no se n’havia detectat cap. L’especialment calorós 2022 en va sumar 582 en territori català, i 4.789 a tot Espanya, tants com cap altre any des que l’Institut Carles III registra la mortalitat diària.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Consells pràctics Com aplicar la regla de les 24 hores per estalviar diners i evitar compres impulsives
- Judici a l’Audiència Nacional ¿De què s’acusa Jordi Pujol i la seva família? Els arguments del fiscal i de la defensa
- El propietari d’El Ventorro contradiu Mazón i Vilaplana
- Portal de l’Àngel Bizarrap inaugura a Barcelona la botiga més gran de JD Sports a Europa
- Estrena al Temporada Alta Liddell remou els espectadors i provoca algun desmai al Teatre de Salt amb ‘Seppuku’
- Barcelona-Athletic (4-0) El Barça inaugura un nou temps al Camp Nou guanyant l’Athletic
- Cimera del clima (COP30) La cimera del clima de Belém segella un pacte feble i sense cap menció al full de ruta per deixar enrere els combustibles fòssils
- Investigació a Alzira La clínica de València on va ser atesa la menor que va morir no tenia autorització per a sedacions per via intravenosa
- Portal de l’Àngel Bizarrap inaugura a Barcelona la botiga més gran de JD Sports a Europa
- Judici a l’Audiència Nacional ¿De què s’acusa Jordi Pujol i la seva família? Els arguments del fiscal i de la defensa
