VW començarà a reparar els vehicles afectats al gener
La companyia no descarta que els cotxes experimentin una pèrdua de potència
Els motors de 2 litres necessitaran 'software' nou i els d'1,6, reparació física

Test sobre emissions d’un Volkswagen Passat a Califòrnia. /
Els propietaris de vehicles del Grup Volkswagen que estiguin afectats pel trucatge dels motors hauran de passar pel taller durant el 2016. Així ho va anunciar ahir el president del comitè executiu del grup automobilístic alemany, Matthias Müller, que va reconèixer que la reparació dels vehicles duraria tot l'any. A més, no va descartar que els cotxes perdin potència.
EL PLA / La companyia va presentar ahir al Govern alemany un calendari i els detalls per solucionar els danys ocasionats per la manipulació dels motors dièsel. El document detalla que arreglar els vehicles implicarà canvis en el software en el cas dels motors de 2 litres, mentre que en els motors d'1,6 litres «molt probablement» seran necessàries reparacions tècniques. Volkswagen espera tenir el nou software per als motors de 2 litres aquest any i començar a instal·lar-lo a començaments del 2016, però la solució tècnica per als motors d'1,6 litres afectats (3,6 milions a Europa) no s'espera per abans del setembre del 2016, cosa que deixa en l'aire quan acabaran les reparacions. «Si tot surt segons el que està planejat, podem iniciar la revisió [dels cotxes afectats] al gener», va assegurar Müller en una entrevista publicada en el Frankfurter Allgemeine Zeitung. El directiu també va destacar que tots els automòbils afectats hauran sigut recondicionats abans de finals de l'any que ve. Aquesta revisió anirà a càrrec de l'empresa, i encara que Müller no va aventurar xifres sobre el cost d'aquesta reparació a gran escala, de fet el consorci ja ha reservat 6.500 milions d'euros per a aquesta operació -«som prudents, cada dia ens aporta més claredat sobre aquest tema, va afirmar»-.
MENYS COTXES / Müller també va assegurar que previsiblement el nombre d'automòbils afectats estarà per sota dels 11 milions a tot el món -la xifra facilitada fins ara per l'empresa, amb vuit milions de vehicles afectats a Europa-, encara que de totes maneres «segueixen sent molts», va afegir.
El directiu no va descartar que els motors perdin potència, i va agregar que és més important complir els objectius d'emissions que renunciar potser a 3 o 5 quilòmetres per hora en la velocitat màxima.
Segons Müller, l'objectiu principal del consorci és «recuperar la confiança de la seva clientela i dels inversors», i que la investigació per saber què ha passat continua en marxa. «Començarem a saber-ho en unes setmanes, amb els primers resultats de les comissions investigadores, internes i externes», va explicar. El nou president del consell directiu, Hans Dieter Pötsch, va afirmar que «caldrà que passi un temps» fins que la firma tingui «resultats objectius i fiables».
Müller també va insistir a dir que les altes esferes del grup no tenien per què estar al corrent d'aquesta pràctica. «¿Creu realment que el conseller delegat d'un consorci coneix la vida interna del software dels seus motors?», va respondre a una pregunta sobre Winterkorn.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Administració de justícia Posada en marxa dels tribunals d’instància i les oficines de justícia
- Sanitat Els hospitals tancaran més de 10.200 llits a l’estiu per la falta de personal
- INFRAESTRUCTURES El Govern donarà avui llum verda a dos intercanviadors ferroviaris al Vallès
- Episodi tòrrid 60.000 catalans treballen sense mesures per a les onades de calor
- L’escombriaire morta va treballar tot el dia a Ciutat Vella