ENTREVISTA A 'FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG'

Volkswagen diu que a finals del 2016 hauran d'estar arreglats tots els vehicles

El president del grup, Matthias Müller, rebaixa d'11 a 9,5 milions els cotxes afectats per l'escàndol

En la majoria s'actualitzarà el 'software', però en altres casos seran necessàries intervencions més greus

El nou president de Volkswagen, Matthias Müller, en una imatge del setembre passat.

El nou president de Volkswagen, Matthias Müller, en una imatge del setembre passat. / ODD ANDERSEN (AFP)

1
Es llegeix en minuts

El nou president de Volkswagen, Matthias Müller, ha afirmat que al gener vinent començaran les reparacions dels vehicles amb motors dièsel manipulats, una operació que espera que s'acabi a finals del 2016.

En la seva primera entrevista des que va assumir el càrrec, concedida al diari 'Frankfurter Allgemeine Zeitung', que ha avançat part de les seves declaracions, Müller ha dit que aquesta setmana sotmetran a les autoritats federals de transport de vehicles les solucions tècniques, i si s'accepten, al gener començaran les reparacions.

"A finals del 2016 han d'estar arreglats tots els cotxes", ha afegit, al xifrar en "només" 9,5 milions els vehicles afectats, davant els 11 milions que el grup havia previst.

Müller ha declarat que espera que "n'hi hagi menys. Però encara n'hi ha massa".

GRATIS PER AL CLIENT

Un gran nombre d'ells són reparables, segons els informes, mitjançant una actualització de 'software', però algunes intervencions greus en parts del vehicle són probablement necessàries, "per descomptat, de manera gratuïta per al client", ha afirmat.

Davant la magnitud de les reparacions i penalitzacions, el màxim directiu de Volkswagen va anunciar dilluns que el grup haurà de prendre mesures doloroses i revisarà el seu pla d'inversions per fer front a les conseqüències financeres de l'escàndol de la manipulació d'emissions.

"ESTALVIS DRÀSTICS"

Davant 20.000 empleats i representants dels treballadors de les seves plantes a tot el món reunits en assemblea a la seu central de Wolfsburg (nord d'Alemanya), Müller ha advertit que l'empresa ha de fer "estalvis dràstics", i ha assegurat que "es farà tot el possible" per mantenir els llocs de treball.

Entre altres coses, la constructora alemanya vol posposar inversions en maquinària i infraestructura.

A més, projectes com el Phaeton, model de classe alta, està en observació, així com Bugatti, una marca de luxe.

També es pretén repensar el compromís amb el futbol. "Mourem cada pedra i també l'estudiarem", va dir.

MODELS AFECTATS

Notícies relacionades

Segons ha reconegut l'empresa, el 'software' trucat es troba en cinc milions de turismes i 1,8 milions de furgonetes de la marca Volkswagen; 2,1 milions de cotxes Audi; 1,2 milions de Skoda, i 700.000 cotxes de Seat.

El consell de supervisió de Volkswagen, òrgan de vigilància existent a les grans empreses alemanyes, es tornarà a reunir a Wolfsburg aquest dimarts, quan es compleix el termini que va donar el Govern alemany al consorci per presentar un calendari per solucionar les manipulacions.

Temes:

Volkswagen