ESCÀNDOL A VOLKSWAGEN

Seat rectifica i admet que també va muntar motors trucats dels seus cotxes

La marca s'havia negat inicialment a reconèixer que l'havia esquitxat l'escàndol de Volkswagen

1
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

Seat ha rectificat la seva resposta a l'escàndol dels motors trucats del grup Volkswagen i ha hagut de reconèixer que també va maquillar les emissions dels seus vehicles. La marca espanyola assegura que "Seat ha equipat també els motors EA189 del grup Volkswagen en alguns dels seus vehicles".

De tota manera, a diferència de Volkswagen, que va concretar els models afectats, Seat segueix sense detallar quins vehicles ha venut amb el motor trucat ni quantes unitats, tal com li ha reclamat el ministre d'Indústria, José Manuel Soria.

El president de Seat, Jürgen Stackmann, va eludir el tema en una conferència pronunciada a Barcelona dimarts, en ple escàndol mundial.

Fonts consultades per Efe confirmen que Seat està quantificant els motors EA 189 muntats en la gamma de models de la marca en el passat. És el motor 2.0 TDI anterior a la implantació de la normativa Euro 6. Aquesta gamma de motors, però, ha sigut àmpliament utilitzada per Seat com a base, amb diferents potències.

ELS MOTORS

L'actual gamma de models de Seat ja no utilitza aquests motors, perquè ha incorporat la nova generació 2.0 TDI adaptada a la normativa anticontaminació Euro 6. Aquests motors Euro 6 tenen emissions declarades d'òxids de nitrogen (NOx) molt més baixos. Aquest contaminant, catalogat com a agent cancerigen per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), és precisament el contaminant en què l'EA 189 ha proporcionat valors per sobre dels permesos en el mercat nord-americà.

Notícies relacionades

Els motors Euro 6 equipen una tecnologia que a més de reduir el diòxid de carboni (CO2), gas no contaminant, però amb incidència en l'escalfament global, pràcticament elimina les partícules i els òxids de nitrogen. 

La normativa Euro 6 per la qual es regeix la indústria automobilística europea ha entrat en vigor en diferents fases, l'última i definitiva l'1 de setembre, data {des de la qual} no es pot fabricar cap vehicle que no superi l'homologació del cicle d'emissions, que a Europa realitzen laboratoris independents.

Temes:

Seat Volkswagen