NOU MERCAT EN AUGE

Xarxes per a autònoms

Freelancer creix a Espanya com a sortida a l'atur d'empleats per compte propi La compra del portal espanyol Projectlinkr augmentarà els 16.908 projectes que va registrar en els últims 12 mesos

Projecte a l’alça 8 Sebastián Siseles, en un hotel de Barcelona.

Projecte a l’alça 8 Sebastián Siseles, en un hotel de Barcelona. / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

Els autònoms sense assalariats segueixen creixent amb intensitat a Espanya. La xifra de treballadors per compte propi independents va augmentar el 18% en el primer trimestre i el 44% en un any i va arribar a 2,08 milions d'autònoms. Una bona part d'equests empleats troben els seus clients a través de xarxes socials o plataformes col·laboratives, que s'han convertit en un nou mercat en auge.

Espanya és un dels països més actius en el sorgiment d'emprenedors, cosa que ha atret empreses locals i multinacionals. Iniciatives noves com el nou portal per a Espanya Prokubo conviuen amb grups consolidats com el gegant australià Freelancer, que ja ha arribat als 15,3 milions d'usuaris registrats a tot el món i ha posat els ulls en el mercat espanyol amb el llançament d'un portal adaptat al mercat local. En els últims 12 mesos, en aquesta xarxa es van publicar 16.908 projectes d'empreses espanyoles que necessitaven contractar els serveis d'un professional i ja comptava amb més de 100.000 autònoms registrats al país, dels quals uns 21.000 corresponen a Catalunya.

En els pròxims mesos, aquestes xifres s'incrementaran a causa de la integració encara en marxa del portal espanyol Projectlinkr, adquirit per Freelancer el març passat amb l'objectiu de fer un salt en el mercat d'intermediació per a autònoms de parla hispana.

Encara que la multinacional australiana no va revelar l'import de la compra, el seu conseller delegat, Matt Barrie, va destacar que es tracta d'«un actiu molt valuós» a l'incloure una base de 140.000 usuaris en llengua castellana. El director d'expansió internacional, Sebastián Siseles, va assegurar que el mercat de parla hispana és per a la companyia una de les seves prioritats al considerar que és una «gran oportunitat» per la xifra potencial d'usuaris. Per això, la xarxa, que va registrar un benefici net de 23 milions d'euros el 2014, s'ha marcat com a objectiu atraure més projectes d'empreses espanyoles i continua buscant oportunitats de compra.

Notícies relacionades

«El 70% dels treballs es poden contractar i desenvolupar a distància, d'una punta a una altra del planeta, i per això una xarxa amb més de 15 milions d'usuaris i 7,8 milions de projectes ofereix oportunitats per combatre la desocupació», afirma Siseles.

Des de fa uns mesos la plataforma també ofereix la contractació de serveis de proximitat. A més a més de casar oferta i demanda, Freelancer gestiona els pagaments per superar desconfiances i oferir seguretat a les dues parts. A les empreses els cobra una comissió del 5% i als autònoms, el 10%.