ELS MERCATS
Sense notícies, bones notícies
Diu un vell i cínic axioma periodístic que una bona notícia no és notícia. La idea, subvertida, sembla provenir del rei Jacob VI d'Escòcia i I d'Anglaterra, de qui es diu que va afirmar en una ocasió: «Fa un mes que no en sé res, però la falta de notícies és una bona notícia». Poc després va aparèixer en una obra de l'escriptor James Howell, Cartes familiars: «Sóc de la manera de pensar dels italians que diuen nulla nuova, buona nuova».
En una cosa similar s'han instal·lat els mercats des de fa unes setmanes. El programa massiu de compra de deute del Banc Central Europeu i el conseqüent aprofundiment de l'abaratiment de l'euro respecte del dòlar constitueixen el benigne mar de fons en el qual naveguen els inversors. Únicament quan una mala notícia provoca onades, el rumb alcista es torça. Però a falta de vents en contra, les naus avancen a tota vela.
Notícies relacionadesDe fet, fins i tot noves que en altres moments haurien fet naufragar els vaixells són acceptades ara amb flegma i bon ànim. Per exemple, ahir es va saber que la balança comercial xinesa del mes de març va resultar bastant pitjor del que s'esperava, amb les exportacions caient un 15% i les importacions baixant al seu ritme més alt des del 2009. Però els inversors s'ho van prendre bé i ho van interpretar com un nou estímul perquè el banc central xinès adopti mesures.
L'Ibex 35, així, va pujar l'1%, als 11.866,4 punts, màxim des del gener del 2010 i el cinquè en sis jornades, amb la prima en 109 punts bàsics i l'euro en 1,059 dòlars.
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg