EVOLUCIÓ D'UN GEGANT TÈXTIL
Inditex incrementa el benefici l'1% i les vendes el 7%
El propietari de Zara millora els resultats del primer semestre, al guanyar 1.687 milions entre el febrer i l'octubre
Inditex va registrar un benefici net de 1.687 milions d'euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal (des de l'1 de febrer fins al 31 d'octubre), xifra que suposa un augment de l'1% respecte al mateix període de l'exercici anterior, ha informat aquest dijous la companyia tèxtil gallega.
Els comptes del grup presidit per Pablo Isla reflecteixen una millora respecte als del primer trimestre i el primer semestre fiscal (des de l'1 de febrer fins al 31 de juliol), en què el benefici va caure el 7,3% i el 2,4% respectivament, per l'efecte divisa.
Les vendes del grup es van situar en 12.709 milions d'euros en els nou primers mesos del seu any fiscal, amb un creixement del 7%. A tipus de canvi constant, el creixement de les vendes va ser del 10,5%. El marge brut, per la seva part, va créixer un 5%, fins a 7.491 milions, i va representar el 59,9% de les vendes. El benefici brut d'explotació (Ebitda) va ser de 2.825 milions d'euros, un 2% superior.
Com a avançament del quart trimestre, el gegant tèxtil també destaca que el creixement de les vendes a les botigues i 'on line' a tipus de canvi constants s'ha accelerat, ja que en el període comprès entre l'1 de novembre i el 8 de desembre han augmentat el 14%.
En els últims 12 mesos, Inditex ha creat 8.520 nous llocs de treball a tot el món, d'ells 1.500 a Espanya. La plantilla total del grup a 31 d'octubre del 2014 es va situar en 133.400 persones.
BOTIGUES FÍSIQUES I ‘ON LINE’
El grup, que a més de Zara i Zara Home inclou altres marques, com Bershka, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho i Uterqüe, prossegueix l'expansió global del seu model integrat de botigues físiques i d'internet. En concret, en els nou primers mesos del 2014 s'han fet 230 obertures netes de botigues en 50 mercats i s'ha estès la venda 'on line' fins a 27 mercats, amb la incorporació en l'últim trimestre de Corea del Sud i Mèxic.
El nombre de botigues a Europa s'ha incrementat en 154, en 34 a Amèrica i en 70 a l'Àsia i la resta del món, i globalment arriba a les 6.570 botigues en 88 mercats.
Notícies relacionadesEl llançament de la venda 'on line' global està en línia amb el programa previst per al 2014. Zara, a més d'obrir botiga ‘on line’ a Mèxic i Corea del Sud al setembre, va obrir a la plataforma Tmall, d'Alibaba, a la Xina l'octubre del 2014.
En aquest tercer trimestre han arribat a la plena operativitat les noves instal·lacions logístiques de la plataforma de Cabanillas, que juntament amb el centre de distribució de Narón (la Corunya) completen la distribució totalment automatitzada de producte a les botigues de Pull&Bear a tot el món. La posada en marxa d'aquestes instal·lacions ha suposat una inversió al voltant de 150 milions d'euros.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida