Històries mínimes

Coses per guardar

Letmespace dóna resposta a la necessitat d'emmagatzematge en entorns urbans

L'economia social troba ressò en aquest nou 'market place' en què es posa en contacte qui té un espai disponible on guardar trastos i qui en necessita. La clau és la proximitat i el preu.

Coses per guardar_MEDIA_1

Coses per guardar_MEDIA_1 / EL PERIÓDICO

3
Es llegeix en minuts
MAX JIMÉNEZ BOTÍAS / BARCELONA

Christian Picard i Etienne Darbusset es van conèixer a la Universitat de Montpelier fa 10 anys. I després d'un agitat periple professional que ha recorregut diferents països -particularment Christian-, han acabat treballant junts a Barcelona. Són els fundadors de Letmespace. És a dir, un market place a internet que desenvolupa el model d'economia social que ja han provat altres empreses amb anterioritat: Airbnb pel que fa a l'allotjament o Uber per compartir desplaçaments. Letmespace permet compartir espai per emmagatzemar trastos.

«Fa set mesos que hem començat el desenvolupament tecnològic i de concepte. I ens vam adonar que Barcelona era el lloc perfecte per desenvolupar un projecte pilot», explica Picard.

La firma funciona on line des de fa un mes i mig desenvolupant el projecte pilot. Ha creat la plataforma informàtica. Barcelona és una àrea metropolitana molt gran. «I al principi és necessari comptar amb la inversió apropiada de les empreses per créixer. I si podem demostrar que en una ciutat d'unes dimensions com les de Barcelona hem pogut desenvolupar un negoci com aquest, després serà més fàcil portar el projecte a altres grans ciutats», explica  Darbusset.

No es tracta d'un projecte empresarial per desenvolupar en un país, sinó pensant en un entorn urbà. «Avui estem a Barcelona i és possible que demà anem a París abans que a Madrid», explica Picard.

Al final és una plataforma on line que permet per un costat a un segment de particulars publicar els seus espais -trasters que no utilitzen: una habitació, un garatge, qualsevol espai que pugui rebre coses- perquè altres persones puguin utilitzar-los de manera regular.

Des del principi, en tot cas, han intentat evitar conflictes amb la competència. En cap cas s'han proposat reproduir la guerra entre Uber i taxistes de mig Europa. «És una competència indirecta perquè no fem exactament el mateix. Nosaltres som intermediaris: una plataforma que posa en contacte gent», explica Picard. A més, consideren que les necessitats de les persones que emmagatzemaran a través de Letmespace són diferents de les de les que emmagatzemen a través d'empreses particulars.

«Airbnb -la plataforma d'allotjament a internet- és un exemple del que pretenem fer. No ha impedit que el sector dels hotels segueixi creixent. Complementem un cert mercat», assenyala Darbusset. «Si tenim un particular amb la necessitat d'emmagatzemar coses per valor de més de 100.000 euros, els aconsellarem un emmagatzemador professional. Però quan es tracta de coses de poc valor, però que es volen tenir a prop de casa i a preu reduït, nosaltres som l'opció», afegeix.

De fet, un dels inversors de la firma és Álvaro Juncadella, conseller delegat de Mister Traster, una firma d'emmagatzematge de Barcelona. Des del principi han intentat evitar enfrontar-nos amb el sector.

La relació econòmica entre l'o-ferta i la demanda és un pagament acordat. La plataforma recomana un preu, en funció de la zona en què estigui el traster, però el preu final el decideixen els interessats. Després cada un paga una comissió a Letmespace del 10%. Si el convidat lloga un espai a 100 euros, la firma li cobra 110 euros i dels 100 n'hi dóna 90 al propietari de l'espai.

Notícies relacionades

En el temps que fa que Letmespace treballa on line, ha aconseguit un trànsit total d'unes 8.000 persones, amb uns 300 registres, i ja té 70 espais registrats. Aquests espais s'aconsegueixen a través de diferents vies. El volum d'inversió de l'empresa és encara petit. Acaba de tancar una ronda de 100.000 euros i fins ara han invertit poc, ja que  està treballant en els canals per incorporar nou negoci. Té un pla de creixement per arribar a 500 espais a Barcelona a finals d'any.

Amb una ocupació per mes del 30%, es plantegen arribar a 300 transaccions mensuals. Després desenvoluparan el projecte en dues noves ciutats. Madrid i París, dependrà de quin mercat sigui més obert. «Tenim un objectiu d'ingressos d'un milió d'euros el primer any d'activitat», vaticina Picard.