Frey Wille obre la seva primera joieria d'esmalt a Barcelona
El 2014 serà un any pitjor per Ucraïna, diu el president de la firma vienesa

JOIERIA.Friedich Wille, en la primera botiga de Frey Wille de Barcelona. /
Les joies de Frey Wille es distingeixen pels seus dissenys en esmalt, alguns d'ells inspirats en l'art (Monet, Klimt, Mucha), i gairebé sempre amb molts colors. I perquè només es poden comprar a les seves bou-
tiques. A Espanya, les joieries d'aquesta companyia vienesa només es podien trobar a Madrid (des del 2009) i Sevilla (2012). Per inaugurar la seva primera botiga a Barcelona han trigat més. «Allà on vas, determines a quin nivell la gent et veurà. Si estàs en carrers de segon grau, automàticament la gent et situa en el segon nivell en importància, i nosaltres volíem estar en el primer; hem trigat almenys cinc anys a trobar el local adequat», va explicar el president de Frey Wille, Friedich Wille, durant una entrevista al nou local de Barcelona. La botiga va obrir al públic a finals de juny i està en una ubicació premium: el passeig de Gràcia (al número 106, on hi havia Carmina Shoemaker).
Frey Wille es troba en una fase d'expansió de botigues. A més a més de l'establiment de Barcelona, en què ha invertit prop de mig milió d'euros, la companyia ha obert o obrirà establiments al Soho de Nova York (la seva tercera botiga als EUA), Melbourne (Austràlia) i Lima (Perú), entre altres. La companyia té un centenar d'establiments en 36 països.
Notícies relacionadesEl 2013, la companyia va facturar 65 milions d'euros. Les vendes han crescut entre el 5% i el 10% en els últims 10 anys, però la situació aquest any ha empitjorat a causa del conflicte d'Ucraïna i la tensió amb Rússia, la debilitat del creixement de la Xina o l'estancament a França. «El 2014 no és fàcil, serà un any més dolent», va afirmar Friedich Wille, que es va mostrar «optimista» que la situació millorarà el 2015.
Pel que fa a Espanya, el president de Frey Wille va apuntar a la recuperació econòmica i a la importància d'estar present al país, pel seu bagatge cultural (Dalí, Picasso, Miró...), clau en una empresa amb un fort component artístic com la seva, i per la influència que té a Llatinoamèrica, mercat que interessa a la marca. SONIA GUTIÉRREZ
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- El conflicte del Pròxim Orient L’Iran apel·la a la diplomàcia i Israel mata dos caps
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió