Frey Wille obre la seva primera joieria d'esmalt a Barcelona

El 2014 serà un any pitjor per Ucraïna, diu el president de la firma vienesa

JOIERIA.Friedich Wille, en la primera botiga de Frey Wille de Barcelona.

JOIERIA.Friedich Wille, en la primera botiga de Frey Wille de Barcelona. / PAU MARTÍ MORENO

1
Es llegeix en minuts

Les joies de Frey Wille es distingeixen pels seus dissenys en esmalt, alguns  d'ells inspirats en l'art (Monet, Klimt, Mucha), i gairebé sempre amb molts colors. I perquè només es poden comprar a les seves bou-

tiques. A Espanya, les joieries d'aquesta companyia vienesa només es podien trobar a Madrid (des del 2009) i Sevilla (2012). Per inaugurar la seva primera botiga a Barcelona han trigat més. «Allà on vas, determines a quin nivell la gent et veurà. Si estàs en carrers de segon grau, automàticament la gent et situa en el segon nivell en importància, i nosaltres volíem estar en el primer; hem trigat almenys cinc anys a trobar el local adequat», va explicar el president de Frey Wille, Friedich Wille, durant una entrevista al nou local de Barcelona. La botiga va obrir al públic a finals de juny i està en una ubicació premium: el passeig de Gràcia (al número 106, on hi havia Carmina Shoemaker).

Frey Wille es troba en una fase d'expansió de botigues. A més a més de l'establiment de Barcelona, en què ha invertit prop de mig milió d'euros, la companyia ha obert o obrirà establiments al Soho de Nova York (la seva tercera botiga als EUA), Melbourne (Austràlia) i Lima (Perú), entre altres. La companyia té un centenar d'establiments en 36 països.

Notícies relacionades

El 2013, la companyia va facturar 65 milions d'euros. Les vendes han crescut entre el 5% i el 10% en els últims 10 anys, però la situació aquest any ha empitjorat a causa del conflicte d'Ucraïna i la tensió amb Rússia, la debilitat del creixement de la Xina o l'estancament a França. «El 2014 no és fàcil, serà un any més dolent», va afirmar Friedich Wille, que es va mostrar «optimista» que la situació millorarà el 2015.

Pel que fa a Espanya, el president de Frey Wille va apuntar a la recuperació econòmica i a la importància d'estar present al país, pel seu bagatge cultural (Dalí, Picasso, Miró...), clau en una empresa amb un fort component artístic com la seva, i per la influència que té a Llatinoamèrica, mercat que interessa a la marca. SONIA GUTIÉRREZ