ESPORTISTA RECONVERTIT A EMPRESARI
La tarifa plana de l'esport
Homespots lloga material esportiu de forma il·limitada a canvi d'una quota d'entre 55 i 95 euros al mes
L'exregatista professional Marc Climent és el fundador de l'empresa

Amant de l’esport 8 Marc Climent, a Port Ginesta (Castelldefels). /
És habitual que estacions d'esquí i clubs nàutics ofereixin material a canvi d'una tarifa plana, «però fins ara els lloguers només estaven associats a un únic centre esportiu», apunta Marc Climent. L'any passat l'exregatista professional va pensar que hi havia una oportunitat en aquest mercat i va fundar Homespots el gener del 2014. Assegura que el seu servei és l'únic a tot el món que lloga material en diversos centres dedicats a més de 20 disciplines esportives d'aigua, de terra i de neu.
Des de la quota mínima de 55 euros fins a la premium de 95 euros al mes (segons els esports inclosos), els seus usuaris disposen d'equipaments en gairebé un centenar de centres de forma il·limitada. Es lloga material d'una vintena de disciplines, entre les quals hi ha bicicleta tot terreny, surf, trekking i submarinisme. «El preu de lloguer o de compra d'aquests equips sol ser bastant car», explica Climent.
L'empresari català considera que al marge d'estalviar, els més de 200 membres de Homespots guanyen comoditat «perquè s'obliden de mantenir, emmagatzemar, renovar i transportar els equips, una cosa que pot ser una gran molèstia, especialment a l'hora de viatjar».
Així mateix, Homespots pretén animar els aficionats de l'esport a practicar noves disciplines: «Moltes vegades, no proven altres esports perquè ho veuen car. És per això que tantes persones surten cada dia a córrer».
Segons Climent, aquest model de negoci també suposa un gran avantatge per als centres esportius i explica que poden d'aquesta forma suavitzar la corba d'estacionalitat i ampliar la seva cartera de serveis. «A més a més, els és més rendible obtenir un soci nou que vendre un equip», afegeix l'empresari.
Notícies relacionadesEncara que la gran majoria dels centres esportius amb els quals l'empresa té acords s'ubiquen a Espanya, l'empresa també està associada a instal·lacions esportives ubicades a França, Alemanya, Itàlia, Portugal, Anglaterra, Mèxic i el Brasil. De moment aquests mercats funcionen com a destins de vacances per als seus socis nacionals, però l'empresa vol conquistar aquests mercats i entrar als Estats Units a partir del 2015. Per això el fundador anuncia que està buscant finançament de la mà d'inversors privats.
L'empresa amb seu a Port Ginesta (Castelldefels) es va constituir amb 100.000 euros i espera tancar el seu primer any d'activitat amb uns 200.000 euros. L'empresari considera que el seu negoci és molt difícil de copiar. «Les meves relacions en el sector com a exesportista d'alta competició m'han permès establir una gran xarxa de contactes», afirma.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens