Els europeus reduirien un 80% la compra de marques ‘made in USA’

Trump dice que los magnates de internet ahora le besan el culo /
Davant la pujada d’aranzels de Trump, "¿en quina mesura estaria vostè disposat a comprar altres productes en lloc dels nord-americans?". "¿Quin seria el principal motiu que l’impulsaria a comprar productes no nord-americans en cas d’un aranzel comercial?". Les dues preguntes van ser formulades pel Banc Central Europeu (BCE) a consumidors de tots els països de la zona euro el mes de març passat, dins del qüestionari de l’habitual Enquesta d’Expectatives del Consumidor (CES, per la seva sigla en anglès). El BCE volia saber quina era la probabilitat d’abandonar el consum de productes nord-americans davant de possibles aranzels nord-americans i represàlies de la UE. També volia saber quin seria el motiu de la seva resposta: ¿Els preus?, ¿la preferència per productes d’altres països?, ¿la falta d’alternatives?
Animadversió
Notícies relacionadesI el resultat va ser rotund: els consumidors europeus es van mostrar disposats a reduir en un 80% el consum de productes i marques dels EUA. A més, la principal raó adduïda per a això no va ser el possible augment dels preus, sinó una animadversió més gran cap a productes made in USA.
L’anàlisi d’aquestes dades ha sigut exposada a través d’una entrada en el blog oficial del BCE publicada el 30 d’abril. Està firmada pels economistes Adam Baumann, Luca Caprari, Maarten Dossche, Georgi Kocharkov i Omiros Kouvavas.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La nadinemania conquereix el món de l’òpera
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Un policia de Badalona serà jutjat per falsejar quilometratge
- Del 'chemsex' al 'slam': creix l’ús de drogues per via intravenosa durant les relacions sexuals
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya
- Entrevista Carlos Brull, alcalde de Falset: "No pot ser que molts restaurants de Catalunya no tinguin vi català"