Els europeus reduirien un 80% la compra de marques ‘made in USA’

Trump dice que los magnates de internet ahora le besan el culo

Trump dice que los magnates de internet ahora le besan el culo / EFE/EPA/ERIK S. LESSER

1
Es llegeix en minuts
Rosa María Sánchez

Davant la pujada d’aranzels de Trump, "¿en quina mesura estaria vostè disposat a comprar altres productes en lloc dels nord-americans?". "¿Quin seria el principal motiu que l’impulsaria a comprar productes no nord-americans en cas d’un aranzel comercial?". Les dues preguntes van ser formulades pel Banc Central Europeu (BCE) a consumidors de tots els països de la zona euro el mes de març passat, dins del qüestionari de l’habitual Enquesta d’Expectatives del Consumidor (CES, per la seva sigla en anglès). El BCE volia saber quina era la probabilitat d’abandonar el consum de productes nord-americans davant de possibles aranzels nord-americans i represàlies de la UE. També volia saber quin seria el motiu de la seva resposta: ¿Els preus?, ¿la preferència per productes d’altres països?, ¿la falta d’alternatives?

Animadversió

Notícies relacionades

I el resultat va ser rotund: els consumidors europeus es van mostrar disposats a reduir en un 80% el consum de productes i marques dels EUA. A més, la principal raó adduïda per a això no va ser el possible augment dels preus, sinó una animadversió més gran cap a productes made in USA.

L’anàlisi d’aquestes dades ha sigut exposada a través d’una entrada en el blog oficial del BCE publicada el 30 d’abril. Està firmada pels economistes Adam Baumann, Luca Caprari, Maarten Dossche, Georgi Kocharkov i Omiros Kouvavas.