MOVIMENTS EMPRESARIALS EN LA INDÚSTRIA AUTOMOBILÍSTICA
Fiat es fusiona amb Chrysler i crea el setè fabricant mundial
El hòlding traslladarà la seu de Torí a Amsterdam i cotitzarà a Nova York
El 15% dels accionistes del grup italià s'oposen al nou grup FCA

Sergio Marchionne (esquerra) i John Elkann, a la junta d’accionistes de Fiat. /
La gamma de models del fabricant automobilístic italià Fiat ja fa temps que incorpora clons de models supervendes de la nord-americana Chrysler. La tradicional bona relació italoamericana ha donat com a resultat que el que va començar com una compra d'un paquet d'accions el 2009 que va evitar la fallida de Chrysler anés pujant esglaons fins a culminar amb l'aprovació, en una junta d'accionistes de Fiat celebrada ahir, d'una fusió que crearà el setè fabricant mundial d'automòbils.
Es tracta d'una integració societària i, com a conseqüència, d'un canvi de domicili social i fiscal per convertir el nou grup Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en una companyia globalitzada amb més sinergies i més facilitat d'accés al finançament internacional.
NOVA SEU / Fiat ha hagut de cedir la històrica seu de Torí i ubicar el nou hòlding a la ciutat holandesa d'Amsterdam, pagarà impostos a Londres i cotitzarà a la Borsa de Nova York tot i que mantindrà títols secundaris a Milà.
La fusió es produeix després de l'adquisició per part de Fiat del 100% de les accions de la marca de Detroit el gener passat després de diverses fases d'increment del pes italià en el control de la societat. El 80% dels accionistes de Fiat van donar el vistiplau a l'operació, mentre que un 15% la va rebutjar.
RISC DE PARALITZACIÓ / Després de l'última junta d'accionistes de Fiat, creada el 1899, el president de la marca italiana i de FCA, John Elkann, es va mostrar completament satisfet. «Això és només l'inici. Vull recalcar que els que continuïn com a accionistes de Fiat de la mateixa manera que ho faig jo tindran grans satisfaccions», va assegurar.
Notícies relacionadesAmb aquestes paraules, Elkann intenta esquivar el perill que la fusió de les dues marques automobilístiques quedi avortada si finalment els accionistes contraris a l'operació exerceixen el seu dret de retirar les seves participacions. Si l'import arriba a 500 milions dels 700 que representen els accionistes que hi estan en contra, la fusió es paralitzaria, segons el que es preveu al protocol de l'operació. «Si l'operació no arribés a bon port ara, no ho veuríem com un fracàs. Esperaríem i la faríem d'aquí alguns mesos o un any», va assenyalar Sergio Marchione, conseller delegat de Fiat i artífex de l'entrada a Chrysler.
El salt fet per Fiat mitjançant l'absorció societària de Chrysler pot ser un pas més cap a la recerca d'aliances amb altres grups per guanyar més dimensions i pes internacional. El candidat és el grup francès PSA (Peugeot-Citroën), amb el qual ja han començat les converses, segons el Finantial Times.
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg