bIBULU

Intercanvi animal

Enrico Sargiacomo i l’equip de  Bibulu.

Enrico Sargiacomo i l’equip de Bibulu. / JOSEP GARCÍA

1
Es llegeix en minuts

Bibulu és una comunitat on line on es connecta els amos de mascotes -davant la necessitat d'absentar-se del domicili habitual per vacances o una altra causa- amb els amants dels animals. Es tracta d'una alternativa a les residències d'animals, a través de la qual  es dóna alberg a mascotes, principalment gossos, en cas de necessitat.

«No ens agraden les residències canines perquè els animals passen el temps dins d'una gàbia, mentre que pel nostre servei els animals estan amb famílies o persones que volen tenir-los temporalment i cuidar-los», explica el fundador, Enrico Sargiacomo, el líder de l'empresa, un rodamón nascut a Itàlia que es va criar al Regne Unit fins a la universitat.

Bibulu és una de les empreses que es troben en procés d'acceleració a Seedrocket. A través de dues rondes de finançament, ja ha aconseguit 500.000 euros. Està en plena acceleració, però ja ha arribat al mercat. Fa un any  que funciona i opera en quatre països. Va començar a Espanya i ha arribat a Itàlia, França i Alemanya. «Tenim 30.000 amants d'animals registrats en la comunitat on line­ i es beneficien dels serveis que oferim», explica.

El 2013, va facturar 150.000 euros. «Tenim molt recorregut. El pla de negoci és expandir el projecte a tot Europa. «Volem arribar a ser un referent internacional d'aquest mercat. I un dels reptes és canviar la utilització d'aquests serveis, perquè la gent els sol associar a l'estiu, mentre que Bibulu, al ser un servei local, pretén que es percebi l'oferta d'una altra manera. El cost és un 50% inferior al d'una residència canina», explica Sargiacomo.

Notícies relacionades

L'empresa està formada per vuit persones en aquest moment. Però es planteja que a finals del 2014 seran 18 treballadors i 45 el 2016. L'acceleració està relacionada amb noves rondes de finançament.

«La progressió és lenta al principi, fa falta una certa tracció fins que el negoci es converteix en viral, i això passarà el segon any», vaticina. M. J. B.