L'EVOLUCIÓ DE L'OCUPACIÓ

L'ocupació creixerà prop d'un 1% interanual al juny, segons Asempleo

La patronal de les ETT afirma, no obstant, que l'atur va pujar en el primer trimestre de l'any respecte al trimestre anterior

1
Es llegeix en minuts

La patronal de les empreses de treball temporal Asempleo espera que, gràcies a l'efecte de Setmana Santa i a la generació d'ocupació esperada per al maig i el juny, l'afiliació a la Seguretat Social registri al juny avanços pròxims a l'1% en termes interanuals.

Concretament, en el seu últim 'Avanç del Mercat Laboral', Asempleo espera que, per primera vegada des de l'inici de la crisi, l'ocupació pugui registrar, en el primer trimestre de l'any, un avanç interanual "de l'ordre del 0,3%".

Per un altre costat, durant el primer trimestre del 2014, el nombre de parats se situaria en 5.925.600 persones, el 26,23% del total de la població activa, un lleuger creixement respecte al 26,03% registrat en el quart trimestre de l'anterior exercici.

Més contractes

Per la seva part, el nombre de contractes ha registrat un creixement interanual del 24,1% al mes de març. La pujada més elevada que s'ha registrat ha estat en els contractes temporals, que han crescut un 25%. Així mateix, els contractes indefinits a temps complet han crescut, entre el març del 2013 i el març del 2014 un 19,6%, i ha augmentat així la seva quota sobre el total dels contractes fins al 9,4%.

Notícies relacionades

Mentrestant, segons el citat informe, els ocupats a temps parcial han crescut durant l'últim any al voltant del 5,4% en termes interanuals, i són 2,7 milions de treballadors, i constituïen al tancar el 2013 el 16,3% del total dels ocupats.

Al tancar el 2013, 350.000 persones compatibilitzen dues feines, dada que suposa un creixement de l'1% en termes interanuals. Aquest increment està motivat per l'augment dels treballadors que intenten compatibilitzar dos llocs de treball a temps parcial, el 42,6% d'aquest tipus d'ocupats. Segons l'informe, el creixement de la parcialitat és majoritàriament involuntari.