Gran proveïdor de comunicacions

Vodafone confirma la compra d'Ono per 7.200 milions d'euros

Aquesta és la tercera adquisició de banda ampla a Europa en dos anys de l'operadora britànica

Vodafone confirma la compra d’Ono per 7.200 milions d’euros. / EFE

2
Es llegeix en minuts

L'operadora britànica Vodafone ha confirmat la compra de la firma de cable Ono per un import total de 7.200 milions d'euros, incloent-hi el deute del grup espanyol.

La companyia ha comunicat al regulador borsari del Regne Unit que amb aquesta operació espera aconseguir sinergies de costos i inversions en capital (capex) d'aproximadament 240 milions d'euros anuals, abans dels costos d'integració i una vegada transcorreguts quatre anys del tancament de l'operació, cosa que representa un valor actual net, integrant els costos, de 2.000 milions d'euros. A més, la firma espera sinergies en ingressos per un valor actual net de 1.000 milions d'euros.

La transacció, pendent de l'aprovació de les autoritats reguladores, valora Ono en 7,5 vegades l'Ebitda.

Vodafone ha indicat que la transacció accelera l'estratègia de la firma d'oferir serveis de comunicació unificats en un mercat europeu altament convergent, fet que proporciona un significatiu avantatge en el que significa el desenvolupament de la xarxes i és complementari amb el programa de desplegament de fibra òptica fins a la llar (FTTH) que està portant a terme el grup a Espanya.

La compra d'Ono serà la tercera de les seves adquisicions de banda ampla a Europa en dos anys mentre l'empresa busca millorar les seves xarxes i impulsar el seu negoci europeu després de la venda de la seva divisió nord-americana per 130.000 milions de dòlars.

7,2 milions de llars

Ono arriba amb la seva xarxa de nova generació a 7,2 milions de llars i ofereix serveis a 1,9 milions de clients en 13 de les 17 comunitats autònomes en què està present. Al seu torn, Vodafone compta actualment amb prop de 14 milions de clients de telefonia mòbil i uns 900.000 clients de fix.

Ono va tancar l'exercici passat amb unes pèrdues de 24,68 milions d'euros, davant el saldo positiu de 52,3 milions d'euros de l'any anterior, mentre que els seus ingressos totals van millorar un 1,6% el 2013, fins als 1.598 milions d'euros.

La companyia de cable va acabar l'any amb 1,08 milions de clients de mòbil, 1,53 milions de clients d'internet i 1,8 milions de clients de telefonia fixa.

Comunicacions integrades

El conseller delegat de Vodafone, Vittorio Colao, ha indicat que amb aquesta operació es crea un proveïdor de comunicacions integrades líder a Espanya, cosa que representa una oportunitat per crear una oferta de valor.

Notícies relacionades

"La demanda de productes i serveis de comunicacions unificades s'ha incrementat significativament en els últims anys a Espanya, i aquesta operació, juntament amb el nostre programa de fibra fins a la llar, accelerarà la nostra capacitat d'oferir les millors ofertes integrades", ha afirmat Colao.

Per la seva part, el president d'Ono, José María Castellano, ha indicat que aquesta adquisició reflecteix la posició atractiva d'Ono com el proveïdor líder a Espanya de banda ampla d'alta velocitat, televisió de pagament i comunicacions fixes.