INVESTIGACIÓ JUDICIAL
El jutge ordena interrogar un exdirectiu de Caja Madrid
El conseller delegat de Bankia Hábitat va declarar ahir davant la Guàrdia Civil
L'executiu també està imputat per la causa que investiga crèdits a Díaz Ferrán

Els expresidents de Caja Madrid Miguel Blesa i Rodrigo Rato, en una imatge d’arxiu. /
La Guàrdia Civil, per ordre del titular del Jutjat número 9 de Madrid, Elpidio José Silva, va interrogar ahir en qualitat de testimoni l'antic membre del Comitè Financer de Caja Madrid Juan Bartolomé per la compra del City National Bank de Florida durant l'etapa de Miguel Blesa com a president.
Bartolomé, que actualment és conseller delegat de Bankia Hábitat, va testificar a la caserna de Rivas (Madrid) per l'adquisició de l'entitat nord-americana, operació que dijous passat va portar a la presó Blesa, que va sortir l'endemà després de dipositar una fiança de 2,5 milions d'euros.
Bartolomé va negar als agents de la Guàrdia Civil tenir coneixement de la citada operació, ja que en el període en què va tenir lloc no formava part del comitè de riscos, l'òrgan encarregat, juntament amb el consell d'administració, d'aprovar les inversions de la caixa.
El directiu, que dimecres que ve està cridat a declarar com a imputat en la causa en què aquest magistrat està investigant la concessió d'un crèdit fallit de 26,6 milions d'euros al Grup Marsans de Gerardo Díaz Ferrán, va rebre la citació divendres passat.
Juntament amb Bartolomé estan cridats a declarar demà com a imputats d'aquesta causa la resta de membres del comitè financer de l'entitat bancària: Matías Amat, Ildefonso Sánchez Barcoj, Gonzalo Alcubilla, Fernando Sobrini i Luis Crespo. A més a més, el jutge també interrogarà aquell dia, encara que en qualitat de testimoni, l'empresari Gabriel Subías, exconseller delegat d'Orizonia.
En l'acte pel qual el jutge va ordenar l'ingrés a la presó de Blesa, el magistrat li atribuïa una conducta «aberrant» per «l'absència total de la mínima diligència en la gestió i destí projectat per als fons de Caja Madrid», cosa que, unida a la crisi econòmica, «possiblement va conduir al col·lapse» de l'entitat.
Notícies relacionadesMalgrat que la seva única nit a la presó ja és irreversible, la causa que ha portat a aquesta situació l'expresident de Caja Madrid podria ser declarada nul·la a petició de la Fiscalia. Des del començament, la Fiscalia ha mostrat la seva disconformitat amb el fet que Silva reobrís aquesta causa el mes de novembre passat, i ha demanat a l'Audiència Provincial de Madrid que l'anul·li, ja que considera que no existeixen proves que justifiquin la seva obertura i que moltes de les practicades no s'ajusten a dret.
La causa del City National Bank va sorgir de la investigació del jutge Silva a Miguel Blesa per la concessió d'un crèdit fallit de 26,6 milions d'euros al Grup Marsans de Gerardo Díaz Ferrán mentre aquest era conseller de Caja Madrid. Un cas denunciat pel sindicat Mans Netes el desembre del 2009.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs davant l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons. Els va pressionar més i va dir: a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes