FÓRMULA ALTERNATIVA AL VEHICLE PARTICULAR
El 'bicing' de les 'furgos'
Avancar, la firma de Barcelona dedicada al 'carsharing' o cotxes compartits per hores, uneix furgonetes a la seva flota
La companyia té 7.500 socis i preveu arribar a 18.000 el 2015

Nou servei 8 Sala, amb una de les furgonetes d’Avancar. /
El carsharing, el servei de cotxes compartits que funciona com un lloguer per hores, està implantat a Barcelona des del 2004. El va introduir Avancar, i vuit anys després, per la ciutat ja hi circulen més de 100 turismes amb el logotip verd d'aquesta companyia. L'empresa considera que el mercat està preparat per assumir una nova fase: el carsharing de furgonetes.
El nou servei es posarà en marxa a partir de la setmana que ve i es destina, per exemple, a empreses que fan repartiments de tant en tant i no els surt a compte tenir una furgoneta, o a particulars que la necessiten per a un trasllat. La fórmula del carsharing és diferent del lloguer de cotxes per dies. A Avancar, l'usuari paga una quota anual, com al Bicing, més una tarifa per hores i quilòmetres consumits. Per a viatges llargs és millor recórrer a companyies com Avis o Hertz, però per a usos curts i regulars el carsharing pot sortir més a compte.
Avancar té uns 40 punts de recollida de cotxes a Barcelona. La seva flota està formada sobretot per turismes, encara que també tenen cotxes familiars i minibusos de fins a nou places, tots en règim de rènting. Ara incorpora sis furgonetes Renault Traffic, per «cobrir una necessitat que fins ara no quedava coberta», explica el director general, Josep Sala. L'avantatge és que els socis poden escollir cada dia un model diferent.
Avancar té uns 7.500 socis, dels quals un 15% són empreses, i la resta, particulars. Hi ha menys clients empresarials, però el seu ús és més intensiu, de dilluns a divendres, mentre que els particulars l'agafen més el cap de setmana. L'empresa s'ha marcat com a objectiu arribar a 18.000 socis a finals del 2015. «L'augment vindrà d'un mix de particulars i empreses, perquè el creixement ha de ser equilibrat», destaca el director general, que matisa que, encara que la cartera de clients creix, el consum per soci està baixant.
La nord-americana Zipcar, líder mundial del carsharing, va entrar a Avancar el 2009 i es va convertir en accionista principal el 2011. «Ens aporta la tecnologia més avançada i els recursos per créixer», afirma Sala. De fet, Zipcar ja va llançar el servei de furgonetes el novembre passat als EUA.
A l'accionariat d'Avancar, a més de Zipcar (60,70%), hi ha la Generalitat (22,26%), l'Ajuntament de Barcelona (7,62%) i el Ministeri d'Indústria (0,94%). L'Administració hi va estar més present a l'inici, per llançar el projecte, però «amb Zipcar el seu paper està perdent pes», explica Sala. Avancar va facturar 1,8 milions d'euros el 2011 i espera tancar el 2012 amb un lleuger augment.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit