'E-COMMERCE' D'ÈXIT
La meca de l'esportista
La botiga 'on line' Deporvillage tanca el 2012 amb una facturació d'1,7 milions
Ja funciona a França i preveu triplicar les vendes un cop faci el salt a Itàlia, el Regne Unit i el nord d'Europa

En forma 8 Xavier Pladellorens (esquerra) i Ángel Corcuera. /
Quan es parla destart-upstecnològiques s'acostuma a pensar en empreses que fan productes revolucionaris, en xarxes socials, en tecnologia molt avançada (gairebé de ciència-ficció). No obstant, també existeixen molts altres projectes que tenen igual o més èxit però que el que fan no és res més que trobar un lloc en el mercat i explotar-lo. És el cas de Deporvillage (www.deporvillage.com), una macrobotigaon linede material esportiu que, després d'haver triomfat a Espanya, ja ha obert a França, saltarà ben aviat a Itàlia i, en poc temps, assaltarà el nord d'Europa i el Regne Unit.
Xavier Pladellorens, Ángel Corcuera i Francesc Duarri són tres joves de Manresa que, malgrat tenir cadascun la seva pròpia feina, el cuquet de l'emprenedor va trucar a la seva porta.«Vam detectar que hi havia un lloc al mercat d'una gran botiga esportiva on line,però especialitzada en activitats com el ciclisme i el fitness. En les nostres hores lliures, nits i caps de setmana vam anar donant forma al projecte»,explica Pladellorens. Però, més enllà de tenir«el màxim nombre de referències possibles», la clau del negoci era afegir una atenció al client«excel·lent». «No hem inventat res, som una botiga com una altra, però sí que hem sabut aplicar les millors eines per crear el millor negoci d'aquest tipus»,afegeix.
La van crear el 2010 i, el maig del 2011, van participar en el Campus d'Emprenedors de Seedrocket. No només van ser un dels tres guanyadors de l'esdeveniment, sinó que al mes de juliol ja havien aixecat 350.000 euros en la seva primera ronda de finançament de Cabiedes & Partners i inversors com Marek Fodor (Atrápalo), Carlos Blanco (Grup Itnet) i François Derbaix (Toprural), entre altres.
Notícies relacionades«Malgrat la crisi, hem tancat el 2012 amb 1,7 milions d'euros de facturació, el triple que un any abans»,revela Pladellorens, que també afirma que ben aviat entraran en una situació financera de punt d'equilibri. A més a més, Deporvillage no es conforma amb el mercat local, sinó que va fer el salt a França al desembre i obrirà ben aviat a Itàlia.«El pròxim pas serà anar al nord d'Europa i el Regne Unit amb la pàgina en anglès»,afegeix. No preveuen obrir oficines fora, però sí fitxar un mànager local per a cada país. Amb el salt internacional, l'empresa espera facturar«entre cinc i sis milions d'euros»aquest any.
Deporvillage té la seva seu a Sant Joan de Vilatorrada i compta amb un magatzem a Sant Fruitós de Bages. ¿El futur? No descarten una ampliació de capital per expandir-se més ràpid i, per què no, una botiga física insígnia (flagship store) per fer marca.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens